بازده تولید چیست و چطور آن را بالا ببریم؟

درباره اقتصاد است هنگامی که یک سازمان از نظر اقتصادی نتواند هیچ کالایی را بدون کاهش سطح تولید، به حداکثر عملکرد خود برساند. به عبارت دیگر، هنگامی که یک تیم تا حد ممکن خروجی تولید می کند - بدون اتلاف وقت، پول یا سایر منابع محدود، یک شرکت به حداکثر بازده تولید می رسد.

راندمان تولید اغلب بر اساس اثربخشی تجهیزات کلی (OEE) اندازه گیری می شود. OEE یک شاخص کلیدی عملکرد و معیار "بهترین شیوه ها" است که درصد زمان تولید برنامه ریزی شده را که واقعاً مولد است مشخص می کند.

نمره OEE 100 درصد نشان دهنده یک خط تولید کامل است که فقط قطعات خوب را در اسرع وقت و بدون خرابی صفر تولید می کند. تاسیسات از OEE به عنوان معیار و مبنای کارایی تولید استفاده می کنند.

این معیار در مقایسه عملکرد یک دارایی خاص با استانداردهای صنعت، دارایی های داخلی مشابه یا خروجی خود در برنامه های مختلف نوبت، به معیار تبدیل می شود. متناوبا، OEE مبنایی برای ردیابی پیشرفت در طول زمان برای حذف ضایعات تولید می شود.

نمرات OEE 85 درصد از تولیدکنندگان درجه یک است، در حالی که تولیدکنندگان متوسط ​​معمولاً حدود 60 درصد.

چگونه می توان بازده تولید را افزایش داد؟

برای شروع بحث های داخلی در مورد افزایش بهره وری تولید از مراحل کلی زیر به عنوان نقطه شروع سریع استفاده کنید. اقدامات مشخصی که انجام می دهید منحصر به چالش ها، منابع و سیستم های تولیدی سازمان شما خواهد بود.

مرحله 1: فرآیندهای تجاری خود را بهبود بخشید

آیا تا به حال در نقش مدیریتی جدید خود را در مورد خودخواهی های بزرگ راهنمایی کرده اید؟ اگر چنین است، احتمالاً شخصی به شما گفته است: اما ما همیشه این کار را انجام می دهیم!

مانند افراد، مشاغل مشمول عادات روزانه خود هستند که همیشه برای موفقیت مفید نیستند. شاید یک سیستم شرکت زمانی کافی بود، اما بعید است که در طول چند دهه موثر باشد.

به عنوان مثال، غیر معمول نیست که سازمان ها به طور دوره ای تجهیزات تولید را با "جدیدترین و بزرگترین" فناوری ارتقا دهند. با این حال، اگر آنها دستاوردهای فوری را تجربه کنند، اعضای تیم احتمالاً بدون ارزیابی منابع فناوری که از تجهیزات اصلی تولید آنها پشتیبانی می کند، خود را پشت سر می گذارند.

همه سازمانها باید برای مرور فرایندهای تجاری فعلی وقت بگذارند و به دنبال زمینه هایی برای بهبود، تعریف مجدد یا سازماندهی مجدد باشند.

نکات مهم مصرفی:

·         وضع موجود را به چالش بکشید.

·         سیستم ها و فرایندهای قدیمی احتمالاً ناکارآمد هستند.

·         فن آوری مورد استفاده در کل عملیات خود را مرور کنید.

مرحله 2: خط تولید خود را ارزیابی کنید

 

در مرحله بعد، هر جنبه ای از خط تولید خود را ارزیابی کنید. توجه ویژه ای به اندازه گیری توان - میانگین تعداد واحدهای تولیدی شرکت شما در یک دوره معین داشته باشید. این اندازه گیری هر گونه مشکل شما را با ماشین های خاص برجسته می کند.

یکی دیگر از معیارهای ضروری برای بررسی استفاده از ظرفیت شما است. این اندازه گیری شامل محاسبه ظرفیت کل تولید شما در هر کارخانه در هر لحظه است. تجزیه و تحلیل استفاده از ظرفیت به شما امکان می دهد ببینید کدام خطوط تولید در بالاترین خروجی ممکن کار می کنند.

هر دو معیار دقیقاً نشان می دهد که زمان خرابی تجهیزات چقدر می تواند گران باشد. برای مثال، فرض کنید میزان خروجی استاندارد شما 500000 دلار ویدجت است که هر ساعت ساخته می شود. تفاوت بین تکنسینی که 15 دقیقه برای تعمیر تسمه نقاله شکسته صرف می کند در مقابل 30 دقیقه ناگهانی بحرانی به نظر می رسد. این تفاوت می تواند 125000 دلار برای شرکت شما هزینه داشته باشد.

نکات مهم مصرفی:

·         اندازه گیری توان - متوسط ​​تعداد واحدهایی که می توانید در یک دوره معین تولید کنید.

·         پیگیری استفاده از ظرفیت در یک دوره معین

·         هزینه تعطیلات تجهیزات خود را درک کرده و اندازه گیری کنید - این "15 دقیقه اضافی" برای تعمیر تجهیزات ممکن است هزینه اضافی زیادی برای سازمان شما داشته باشد.

مرحله 3: به روز رسانی فناوری

بدهی فناوری امروزه برای مشاغل یک واقعیت ناخوشایند است. اگر ابزارهای لازم برای کارآیی لازم را در اختیار تیم خود قرار ندهید، متوجه خواهید شد که مشتریان و کارکنان خود را از دست می دهید.

در حالی که فناوری اغلب به سرمایه گذاری های اولیه اولیه احتیاج دارد، اما حرکت سریع ممکن است به شما کمک کند از رقابت جلوتر باشید. برای مثال، بگویید بارگیری رایانه های دفتر شما 5 دقیقه طول می کشد. این 5 دقیقه تاخیر دارد تا اطلاعات جدید به خط تولید شما برسد یا حداقل 22 ساعت تاخیر در سال تنها بر روی آن دستگاه و کارمند!

ما می توانیم همین استدلال را با هرگونه تجهیزات وابسته به تولید در کار شما مطرح کنیم. تمایل شما برای ایجاد این نوع تغییرات نه تنها کارایی عملکرد را افزایش می دهد بلکه می تواند روحیه و حفظ کارکنان را به طرز چشمگیری افزایش دهد. ناگفته نماند، ارتقاء فناوری همیشه نباید گران باشد.

ابزارهای همکاری تیمی مانند سیستم مدیریت تعمیرات کامپیوتری MaintainX (CMMS) ارتباطات را بهبود می بخشد، اتوماسیون سفارشات کار را ساده می کند و مدیریت دارایی را با هزینه های اسمی ماهانه ساده می کند. در واقع، ارقام ارائه شده توسط عملکرد گزارشگری پیشرفته نرم افزار، بینش عمیقی از آن ارائه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد