6 وظایف متخصصان منابع انسانی

در گذشته ، رهبران مشاغل اغلب متخصصان منابع انسانی (HR) را متخصصانی می دانستند که اطمینان می دهند کلیه اعضای کارکنان از سیاست های سازمان پیروی می کنند. نقش متخصصان منابع انسانی نیز معمولاً با وظایف اداری مانند جمع آوری ، ثبت و ذخیره اسناد اداری همراه بوده است و آنها به طور سنتی در ایجاد و اجرای مقررات شرکت کار کرده اند. تا حدی این امر به این دلیل است که نقش منابع انسانی اغلب از بخشهای اداری یا مالی نشأت می گیرد. این منطقی است ، زیرا مسئولیت هایی مانند حقوق و دستمزد ، استخدام و مزایا در محدوده آن واحدهای تجاری قرار دارد.

امروزه اجرای وظایف مدیریت منابع انسانی در حال تغییر جهت همسویی با شیوه های آینده نگرانه تر است. مدیران منابع انسانی مدرن باید ایده ها را مشارکت داده و سازمان ها را در پیشبرد اهداف شرکت هدایت کنند. علاوه بر این ، مدیران منابع انسانی باید به موازات سازمانهای مربوطه رشد و تغییر کنند. این امر به ویژه ضروری است ، زیرا شرکت های بزرگ زیرک تر و مصرف کننده محور تر می شوند. 6 قسمت زیر تعدادی از مسئولیت های نسبتاً جدیدتر مدیران منابع انسانی در محیط کار مدرن را نشان می دهد.

مسئولیت 1: مشارکت در برنامه ریزی و توسعه

در بازار مدرن ، مدیران منابع انسانی به عنوان شرکای استراتژیک عمل می کنند. آنها در شناسایی ، توسعه و اجرای اهداف شرکت مشارکت دارند. در این ظرفیت ، مدیران منابع انسانی کار واحد تجاری خود را برای دستیابی به اهداف شرکت هماهنگ می کنند. مشارکت در برنامه ریزی شرکت به رهبران منابع انسانی اجازه می دهد تا درک عمیقی از فعالیتهای سازمانی مورد نیاز برای کمک به رشد پایدار شرکت داشته باشند.

مسئولیت 2: به کارکنان کمک شغلی ارائه دهید

به طور دوره ای ، رهبران منابع انسانی ارزیابی کارکنان را انجام می دهند. امروزه متخصصان منابع انسانی در پیشبرد مشاغل خود به کارکنان نقش فعالی دارند. متخصصان منابع انسانی مدرن به جای اینکه کارکنان را صرفاً در یک چک لیست از نقاط عملکرد قرار دهند ، به کارگران کمک می کنند تا زمینه های بهبود را شناسایی کرده و مراحل اقدام خاصی را تدوین کنند.

با کمک به کارکنان در توسعه شغلی ، متخصصان منابع انسانی مدرن بینش عمیق تری نسبت به سرمایه انسانی موجود و در دسترس بودن نامزدهای داخلی برای جانشینی احتمالی نقش کسب می کنند. این به سازمان ها کمک می کند تا در ایفای نقش های آینده و برآوردن تقاضاهای آتی بازار ، مزیت قابل توجهی کسب کنند.

مسئولیت 3: یافتن و استخدام کارمندانی که اهداف شرکت را پیش می برند

مدیران منابع انسانی امروزی بیش از ارسال آگهی و مصاحبه با نامزدهای شغلی برای تکمیل موقعیت های باز انجام می دهند. مدیران منابع انسانی مدرن مارک های کارفرمایی را طراحی می کنند که برای جذب نامزدهای مناسب شغلی طراحی شده است.

در این مسئولیت ، رهبران منابع انسانی تلاش می کنند تا شرکت های مربوطه خود را به عنوان محل کار بسیار مطلوب معرفی کنند. مدیران منابع انسانی اغلب با ایجاد فرهنگ مثبت و ارائه غرامت و مزایای رضایت بخش به عنوان راهی برای جذب نامزدهای ایده آل برای کار ، این نوع تقدیر را برای سازمان ها کسب می کنند.

مسئولیت 4: به عنوان رهبران تغییر خدمت کنی

رهبران منابع انسانی مدرن غالباً ابتکارات تغییر را برای سازمان های خود هدایت می کنند. در نتیجه ، مدیران منابع انسانی فعلی مهارت های قوی مدیریت پروژه را در جعبه ابزار شرکت خود به دست می آورند. متخصصان در کمک به ذینفعان سازمانی برای ایجاد ارتباط بین ابتکارات تغییر و نیازهای استراتژیک ، به حداقل رساندن مقاومت در برابر تغییر و ناآرامی کارکنان ، ماهر هستند.

شکل دهی به فرهنگ سازمانی ، مدیریت رضایت کارکنان و سنجش موفقیت طرح های تغییر ، همه بخشی از مسئولیت حرفه ای منابع انسانی در محیط کار مدرن است.

مسئولیت 5: وکالت برای کارکنان

مدیران منابع انسانی در حالی که وظایف خود را به عنوان حامی کارکنان انجام می دهند ، نقش مهمی در موفقیت سازمان ها ایفا می کنند. در این راستا ، متخصصان منابع انسانی به ایجاد یک محیط کاری کمک می کنند که در آن کارکنان احساس رضایت و انگیزه می کنند.

برای ترویج این نتیجه ، رهبران منابع انسانی شیوه های م suchثری مانند توانمندسازی کارکنان ، تعیین هدف و ارتباطات باز را به کار می گیرند ، که منجر به فرهنگ مثبت می شود که منجر به ارائه تجربیات بهتر از سوی نیروی کار می شود.

مسئولیت 6: حمایت از قربانیان خشونت خانگی

مرکز کنترل بیماری ها (CDC) پیش بینی می کند که خشونت خانگی می تواند از هر 4 زن 1 نفر در ایالات متحده و 1 از 6 مرد را تحت تأثیر قرار دهد. این مسئله آنقدر شایع شده است که کارفرمایان دیگر نمی توانند از خشونت خانگی به عنوان موضوعی که بهتر است به مقامات محلی سپرده شود فکر کنند. در نتیجه ، متخصصان منابع انسانی امروز کسانی را که خشونت خانگی را تجربه کرده اند تشویق می کنند تا در محل کار به دنبال کمک باشند.

برای تشویق این امر ، متخصصان منابع انسانی فرهنگ سازمانی را ترویج می کنند که در آن اعضای کارکنان احساس نگرانی یا شرم نمی کنند که با نگرانی های مربوط به خشونت خانگی به کارکنان منابع انسانی مراجعه کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد