چگونه یک کسب و کار مشاوره راه اندازی کنیم؟

در فرهنگ لغت ، مشاور به عنوان "متخصص در یک زمینه خاص که به عنوان مشاور در یک شرکت یا در یک فرد دیگر کار می کند" تعریف شده است. به نظر می رسد بسیار مبهم است ، اینطور نیست؟ اما مگر اینکه در یک دهه گذشته در کما بوده باشید ، احتمالاً ایده خوبی دارید که مشاور چیست.

مشاغل مطمئناً درک می کنند که مشاوران چیست. در سال 1997 ، مشاغل ایالات متحده بیش از 12 میلیارد دلار برای مشاوره هزینه کردند. به گفته آنا فلاورز ، سخنگوی انجمن مشاوران حرفه ای در ایروین ، کالیفرنیا ، این انجمن اخیراً متوجه افزایش تماس های افرادی شده است که می خواهند وارد این تجارت شوند. فلورز می گوید: "بازار برای عرصه [مشاوره برای مشاغل] باز می شود."

ملیندا پی ، مشاور مستقل در آرلینگتون ، ویرجینیا ، فکر می کند افراد بیشتری وارد حوزه مشاوره می شوند زیرا فناوری این امر را آسان تر کرده است. او می گوید: "همان فناوری که به من در موفقیت به عنوان مشاور کمک کرده است ، انجام این کار را برای دیگران آسان کرده است."

وظیفه مشاوره کسب و کار مشورت است. نه کمتر نه بیشتر. ساده است. هیچ فرمول یا رازی جادویی وجود ندارد که یک مشاور را موفق تر از مشاور دیگر کند.

اما آنچه یک مشاور خوب را از یک مشاور بد جدا می کند ، اشتیاق و انگیزه برای تعالی است. و-اوه بله-یک مشاور خوب باید در مورد موضوعی که در آن مشورت می کند آگاه باشد. این امر تفاوت ایجاد می کند.

می بینید که در عصر حاضر ، هرکسی می تواند مشاور باشد. تنها چیزی که باید کشف کنید این است که هدیه خاص شما چیست. به عنوان مثال ، آیا در کار با رایانه بسیار راحت هستید؟ آیا از آخرین اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری که به نظر می رسد تقریباً روزانه در حال تغییر است ، پیگیری می کنید؟ و آیا می توانید دانشی را که به دست آورده اید ، بگیرید و آن را به منبعی تبدیل کنید که کسی حاضر باشد برای آن پول بپردازد؟ در این صورت مشکلی در کار به عنوان مشاور کامپیوتر ندارید.

یا شما متخصص در زمینه جذب سرمایه هستید؟ شاید شما برای آژانس های غیر انتفاعی در زمینه جمع آوری سرمایه ، بازاریابی ، روابط عمومی یا فروش کار کرده اید و در طول این سال ها نحوه جمع آوری پول را کشف کرده اید. به عنوان فردی که یک دهه موفقیت در جذب سرمایه را به یک مشاغل مشاوره پردرآمد تبدیل کرده است ، می توانم به شما بگویم که مشاوره جمع آوری سرمایه در واقع یک صنعت رو به رشد است.

نکاتی که باید قبل از مشاور شدن در نظر بگیرید

به چه گواهینامه ها و مجوزهای خاصی نیاز دارم؟ بسته به حرفه شما ، ممکن است قبل از شروع فعالیت به عنوان مرکز مشاوره مدیریت ، به گواهینامه ویژه یا مجوز ویژه نیاز داشته باشید. به عنوان مثال ، مشاوران جذب سرمایه نیازی به گواهینامه خاصی ندارند ، اگرچه شما می توانید از طریق انجمن ملی مدیران افزایش سرمایه کمک دریافت کنید. و در برخی از ایالت ها ، ممکن است لازم باشد قبل از شروع تجارت خود به عنوان یک مشاور حرفه ای برای جذب سرمایه ثبت نام کنید.

آیا من شایستگی مشاور شدن را دارم؟ قبل از اینکه زونا را بچرخانید و امیدوار باشید که مشتریان برای استخدام شما شروع به ضرب و شتم کنند ، مطمئن شوید که شرایط لازم برای انجام کار را دارید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید مشاور کامپیوتر باشید ، مطمئن شوید که در بخش دانش با تمام گرایش ها و تغییرات در صنعت کامپیوتر به روز هستید.

آیا آنقدر سازماندهی شده ام که مشاور شوم؟ آیا دوست دارم برای روزم برنامه ریزی کنم؟ آیا در زمینه مدیریت زمان متخصص هستم؟ شما باید به هر سه سوال "بله" پاسخ می دادید!

آیا دوست دارم شبکه کنم؟ شبکه سازی برای موفقیت هر نوع مشاور امروزه بسیار مهم است. بلافاصله شروع به ایجاد شبکه مخاطبین خود کنید.

آیا اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کرده ام؟ و آیا آنها اجازه می دهند که من مشاور شوم؟ اگر اهداف شما با زمان و انرژی لازم برای راه اندازی و موفقیت یک مشاغل مشاوره مطابقت ندارد ، قبل از هرگونه حرکت در این زمینه تجدید نظر کنید!

20 مشاغل

 مشاوره ای که امروزه در حال پیشرفت هستند

اگرچه این روزها می توانید در هر زمینه ای مشاور باشید ، اما 20 مشاغل برتر کنونی شامل موارد زیر است:

1. حسابداری: حسابداری چیزی است که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد ، چه بزرگ و چه کوچک. مشاوران حسابداری می توانند به یک تجارت با تمام نیازهای مالی خود کمک کنند.

2. تبلیغات: این نوع مشاور معمولاً توسط یک شرکت تجاری برای توسعه یک کمپین تبلیغاتی استراتژیک خوب استخدام می شود.

3. حسابرسی: از مشاورانی که صورت حسابهای خدمات برای مشاغل کوچک را حسابرسی می کنند تا مشاورانی که کارهای عمده ای را برای شرکتهای مخابراتی انجام می دهند ، مشاوران حسابرسی از ثمرات کار خود لذت می برند.

4. تجارت: آیا می دانید چگونه می توانید به کسب و کار خود در کسب سود کمک کنید؟ اگر حس تجاری خوبی دارید ، به عنوان یک مشاور تجاری خوب عمل خواهید کرد. پس از مشاوره رایانه ای ، افراد در این زمینه افراد بعدی هستند که بیشتر به دنبال آنها هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد