مشاوره مدیریت کیست و برای این شغل چه ویژگی هایی باید داشته باشید

ممکن است در مورد مشاور مدیریت شنیده باشید - و حتی می توانید دوستانی با این عنوان داشته باشید. آنها ممکن است در مورد سفر، مشتریان، ارائه ها و صفحات گسترده صحبت کنند، اما خوب، آنها واقعاً در تمام طول روز چه کار می کنند؟ آنها چگونه نقش خود را برای شروع بازی کردند؟ و مهمتر از همه، آیا چنین شغلی می تواند برای شما مناسب باشد؟

برای پی بردن به این موضوع، ما به متخصصان مراجعه کردیم: مشاوران سابق و فعلی.

براد هلفاند، مشاور فعلی می گوید، اگرچه هر بنگاه می تواند بر اساس رویکرد خود نسبت به شغل متفاوت باشد، اما مشاور مدیریت را می توان "به عنوان یک حل کننده مشکل برای برخی از ساختارهای پیچیده تجارت و سازمان موجود" تعریف کرد. راب میدلتون، مشاور سابق، می افزاید: "کسی که در طیف گسترده ای از پروژه ها کار می کند - به طور بالقوه بر صنعت متمرکز است."

در حالی که بسیاری از مشاوران بر یک حوزه تخصص خاص تمرکز می کنند، مشاوران مدیریت بر کمک به رهبری یک سازمان برای بهبود عملکرد کلی و عملیات متمرکز هستند. مشاوران مدیریت اغلب با مدیران سطح C-Suite درگیر هستند و روی مسائل پیچیده کار می کنند.

برخی از مرکز مشاوره مدیریت بر صنعت خاصی مانند مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات یا بازاریابی تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر رویکرد گسترده ای را دنبال می کنند یا بر تعداد انگشت شماری از مسائل تجاری، مانند مشارکت کارکنان یا رعایت مقررات تمرکز می کنند.

بنابراین آنها تمام روز چه می کنند؟

براد می گوید که مشاوره مدیریت فقط داشتن یک "چاقوی ارتش سوئیس" است که می توانید برای کار با مشتری استفاده کنید. اکثر مشاوران به طور همزمان فقط بر روی چند پروژه کار می کنند (و گاهی اوقات فقط بر اساس یک پروژه، بسته به اینکه مشتری چقدر بزرگ است) بنابراین می توانند واقعاً بر نیاز مشتری خود تمرکز کنند.

در ابتدای پروژه، زمان زیادی صرف آشنایی با مشاغل مشتری می شود که شامل مصاحبه با کارکنان و جمع آوری داده ها می شود. مشاوران (بسته به سطح آنها) اغلب مسئول تجزیه و تحلیل داده ها نیز هستند، داده هایی را که جمع آوری می کنند گرفته و به اطلاعات قابل هضم تبدیل می کنند تا با شرکت به اشتراک بگذارند. (در غیر این صورت به عنوان استفاده از Excel برای جمع آوری صفحات گسترده و PowerPoint برای توسعه ارائه ها شناخته می شود.)

و همانطور که احتمالاً حدس زده اید، بخش بزرگی از مشاور بودن، سفر به سایت مشتری است. برای برخی از مشاوران، این مورد ضروری است، برای برخی دیگر این به معنای اتخاذ شیوه زندگی از دوشنبه تا پنجشنبه در جاده است. با این حال، ارزش این را ندارد که، به طور کلی، شرکت های بزرگتر نیاز به سفر هفتگی دارند، در حالی که شرکت های کوچک تر تعادل بیشتری را ارائه می دهند. اندرو کنراد، مشاور مستقل، از آن قسمت از کار واقعاً لذت برد. او می گوید: "داشتن گروهی از همسالان که می توانستید با آنها کار کنید و با آنها وقت اجتماعی بگذارید بسیار خوب بود."

اما می تواند یک روز طولانی را ایجاد کند. در حالی که ممکن است برای وعده های غذایی با تیم یا مشتری خود وقت داشته باشید، هنگام مسافرت زمان خرابی زیادی وجود ندارد. راب می گوید: "ساعت ها طولانی است، شما اغلب قبل از مراجعه مشتری وارد می شوید و بعد از خروج مشتری می مانند." او می افزاید: "بعد از صرف شام، اغلب قسمتی از شب خود را صرف کار بر روی محصولات تحویل پذیر می کنید."

به چه مهارتهایی نیاز دارید؟

شرکت مشاوره مدیریت بودن مستلزم یک مجموعه مهارت منحصر به فرد است که توانایی های تحلیلی و ارتباطات ستاره ای را متعادل می کند. بیشتر وقت شما به عنوان مشاور شامل تجزیه و تحلیل داده ها و جمع آوری یک داستان و در نهایت توصیه هایی برای مشتری است. با این حال، بخش بزرگی از پروژه شامل مصاحبه با کارکنان، ارائه اطلاعات به گروهی از مدیران و متقاعد کردن بازیگران کلیدی است که توصیه های شما مناسب است.

براد می گوید: "بیشتر آن مانند اصول اولیه روانشناسی سازمانی است." "برای گوش دادن و درک عناصر شرایط وقت صرف می شود و تجزیه آن برای درک گروهی که در حال توافق بر اساس توافق برای پیشبرد تجارت خود هستند، زمان می برد."

این به معنای داشتن تسهیل کننده و مهارت های گوش دادن عالی است. و ایجاد رابطه نیز مهم است - متقاعد کردن یک مدیر ارشد در مورد توصیه های شما اگر آنها شما را دوست داشته باشند و به آنچه شما می گویید اعتماد کنند بسیار آسان تر است.

چگونه می توانم شغل مشاوره مدیریت بگیرم؟

شرکت های مشاوره مدیریت اغلب مستقیماً از برنامه های کارشناسی و مدارس تجاری استخدام می کنند، بنابراین انجام تحقیقات شما در مورد نوع شرکتی که به آن علاقه دارید اولین قدم عالی است. اگر شرکت بزرگی است که چشم به آن دارید، به مدارسی که معمولاً در آن فعالیت می کنند نگاهی بیندازید، بنابراین می توانید مراحل لازم را برای انجام برنامه ریزی شروع کنید.

یا اگر این شرکت تمایل به استخدام افراد حرفه ای در اواسط حرفه دارد، می توانید رویکردهای دیگری را اتخاذ کنید. به عنوان مثال، شما از قبل قدرت ارتباط با افراد مناسب را می دانید! ممکن است بتوانید فارغ التحصیل مدرسه خود را پیدا کنید که در شرکت مشاوره مورد علاقه شما کار کرده است و مغز آنها را در مورد آنچه برای ورود به آن لازم است انتخاب کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد