نکاتی برای اطمینان از مقرون به صرفه بودن و رقابتی بودن تولید شما

بهره وری تولید چیزی است که می تواند کسب و کار شما را شکست داده یا خراب کند. این می تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه های شما داشته باشد. این می تواند تأثیر بسزایی در سودآوری شما داشته باشد. و قطعاً تأثیر قابل توجهی بر توانایی شما برای باقی ماندن در رقابت دارد.

اما چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید تولید شما تا حد ممکن پربار است؟ خوب ، بهره وری به طور مستقیم تحت تأثیر تعدادی از عوامل ، فرایندها ، تجهیزات مورد استفاده و رفتار کارکنان است.

برای افزایش بهره وری تولید به بهبود در همه این مناطق مرتبط و در عین حال متمایز ، نیاز به تجزیه و تحلیل (مداوم) سیستم ها و شیوه های فعلی مورد استفاده ، شناسایی الزامات آموزشی و ارزیابی اینکه آیا ابزارها و تجهیزات مورد استفاده شما خراشیده است یا خیر ، نیست. راحت به نظر می رسد؟

نگران نباشید - پیشرفت در بهره وری و بهره وری چالشی است که تقریباً همه تولیدکنندگان با آن روبرو هستند.

و در حالی که این کار را آسان نمی کند ، دانستن دلیل اهمیت آن و پاداش های احتمالی برای دستاوردهای نسبتاً جزئی می تواند هم انگیزه و هم توجیهی برای تمرکز بر این زمینه باشد.

چرا بهره وری تولید مهم است؟

به بیان ساده تر ، هرگونه بهبود در سطح بهره وری (که ممکن است از طریق افزایش بهره وری محقق شود) می تواند بر رقابت و سودآوری شما به عنوان یک تجارت تأثیر مستقیم داشته باشد.

این امر صرف نظر از اندازه کسب و کار شما ، بازارهایی که با محصولات خود مورد هدف قرار می دهید ، مواد اولیه ای که استفاده می کنید ، مشخصات مشتریان ، موقعیت جغرافیایی شما و میزان استقرار برند / کسب و کار شما صدق می کند.

بهبود کارایی تولید

بهبود بهره وری تولید در کسب و کار شما دارای طیف گسترده ای از مزایا و مزایا است راه دیگری که می توانید به آن نگاه کنید هزینه هایی است که به مشتریان خود منتقل می کنید.

فرآیندهای ناکارآمد و بهره وری پایین به معنای افزایش هزینه ها بیش از آن چیزی است که می تواند / باید باشد. این هزینه یا می تواند توسط شرکت شما جذب شود (ضرر سود) ، می تواند به مشتریان شما منتقل شود (فروش را به طور بالقوه کاهش می دهد - و در نتیجه سودآوری) ، یا می تواند از طریق مواد ارزان تر و محصولات با کیفیت پایین (که باز هم می تواند بر فروش و ... حدس زد - سود).

ممکن است ماشین آلات و تجهیزات قدیمی (یا حتی خراب) ، نیروی کار بدون انگیزه یا فرآیندهای نامناسب وجود داشته باشد ، اما نتیجه نهایی همیشه یکسان است.

مسلماً بهره وری تولید شما در سطح عملکرد شرکت شما قرار دارد و صرف نظر از اینکه در حال حاضر چقدر خوب کار می کنید ، چیزی است که تقریباً همیشه می توان آن را بهبود بخشید.

چند نکته کاربردی برای بهبود بهره وری تولید

بنابراین چه اقداماتی می توانید برای بهبود کارایی خود انجام دهید؟ روی چه زمینه هایی باید تمرکز کنید؟ از کجا شروع می کنید؟ در حالی که لزوماً یک لیست جامع نیست ، اما مناطق زیر همگی می توانند منجر به - یا حداقل در شناسایی پتانسیل - بهبود بهره وری تولید شوند.

·         وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید

·         آموزش و تشویق کارکنان

·         محصول (های) تولید شده را بشناسید

·         مواد و قطعات خود را مرتب کنید

·         از وسایل حمل و نقل مناسب استفاده کنید

·         حداکثر استفاده از فضا

·         عیب یابی و نگهداری ماشین آلات

·         اتلاف را کاهش دهید

·         زمان خرابی را کاهش دهید

·         به یاد داشته باشید که واقع بین باشید

·         برای اتفاقات غیر منتظره آماده شوید

لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی پرداختن به این نکات می توانید تفاوت محسوسی را در عملیات شما ایجاد کنید ، بقیه این راهنما را بخوانید.

وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه بتوانید در مورد نحوه افزایش بهره وری خود تصمیم گیری کنید ، اولین قدم این است که خروجی موجود خود را اندازه گیری کرده و هرگونه تنگنا یا نقطه درد را در عملیات تولید خود برجسته کنید.

این شامل بررسی روش ها ، فرایندها ، فناوری و افرادی است که وظیفه دارند همه اینها را با هم جمع کنند. سایر نکات ثانویه که باید مورد توجه قرار گیرد ، خطوط (و روش) ارتباطات و منابع موجود برای پیشرفت است. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر ایجاد شده در کنار بهبود مشاهده شده / اندازه گیری شده (یا غیر این صورت) برای اطمینان از بهبود مستمر ثبت می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد