چارت سازمانی چیست؟

چارت سازمانی چیست ؟ نموداری است که بصورت بصری ساختار داخلی شرکت را با بیان جزئیات نقشها، مسئولیتها و روابط بین افراد درون واحد تجاری منتقل می کند. نمودارهای سازمانی یا به طور گسترده یک شرکت سازمانی را نشان می دهند یا به یک بخش یا واحد خاص می پردازند.

از نمودارهای سازمانی به عنوان گزینه های "نمودارهای سازمان" یا "نمودارهای سازمانی" یاد می شود.

یک چارت سازمانی به صورت گرافیکی ساختار یک سازمان را نشان می دهد، مشاغل، ادارات و مسئولیت های مختلفی را نشان می دهد که کارکنان شرکت را به یکدیگر و تیم مدیریت متصل می کند.

نمودارهای سازمانی می توانند به صورت گسترده باشند، کل شرکت را به تصویر بکشند، یا می توانند مربوط به بخش یا واحد باشند، و بر روی یک سخنران چرخ متمرکز هستند.

بیشتر نمودارهای سازمانی با استفاده از مدل "سلسله مراتبی" ساخته شده اند، که مدیریت یا سایر مقامات عالی رتبه و کارمندان سطح پایین زیر آنها را نشان می دهد.

انواع دیگر نمودارها شامل نمودار org مسطح است که در آن افراد به طور مساوی قرار می گیرند و نمودار ماتریسی که در آن افراد بر اساس مهارت، گروه یا نوع دیگری از زیر مجموعه دسته بندی می شوند.


Organizational chart | ARIS BPM Community

درک نمودارهای سازمانی

نمودارهای سازمانی وضعیت سلسله مراتبی یک کارمند را نسبت به سایر افراد در شرکت به صورت گرافیکی نشان می دهد. به عنوان مثال، یک دستیار مستقیم مستقیماً زیر یک مدیر در نمودار قرار می گیرد، این نشان می دهد که گزارش قبلی به دومی گزارش می شود. در نمودارهای سازمانی از نمادهای ساده ای مانند خطوط، مربع ها و دایره ها برای اتصال عناوین شغلی مختلفی که به یکدیگر مرتبط هستند استفاده می شود.

انواع نمودارهای سازمانی

نمودارهای سازمانی در سه قالب اصلی ساخته شده اند.

بر اساس سلسله مراتب

این متداول ترین مدل برای مشاوره مدیریت فرایند کسب و کار است که در آن بالاترین افراد را در بالای نمودار قرار می دهد و افراد با رده پایین را در زیر آنها قرار می دهد. به عنوان مثال، یک شرکت دولتی معمولاً سهامداران را در بالاترین جعبه نشان می دهد، و به ترتیب زیر موارد زیر را به ترتیب نزولی عمودی نشان می دهد:

·         رئیس هیئت مدیره

·         نایب رئیس هیئت مدیره

·         اعضای هیئت مدیره

·         مدیر عامل (مدیر عامل)

·         سایر مدیران C-suite ) با خطوط افقی به یکدیگر ملحق می شوند)

سایر عناوین شغلی که ممکن است پس از اجرای c-suite دنبال شوند عبارتند از:

·         رئیس جمهور

·         معاون ارشد رییس جمهور

·         معاون رئیس جمهور

·         دستیار معاون رئیس جمهور

·         سرپرست ارشد

·         دستیار کارگردان

·         مدیر

·         دستیار مدیر

·         کارمندان تمام وقت

·         کارمندان نیمه وقت

·         پیمانکاران

سلسله مراتب سازمانی معمولاً به صنعت، موقعیت جغرافیایی و اندازه شرکت بستگی دارد.

تخت

نمودار ارگ مسطح که به عنوان نمودار "افقی" نیز شناخته می شود، افراد را در یک سطح قرار می دهد، که نشان دهنده برابری قدرت و توانایی تصمیم گیری خودمختار نسبت به کارمندان در شرکت های سلسله مراتبی است.

به شرطی که مقامات، کارمندان، بخش ها و عملکردهای شرکت و نحوه تعامل آنها با یکدیگر مشخص شود، هیچ روش صحیحی برای ایجاد یک چارت سازمانی وجود ندارد.

ماتریس

این ساختار سازمانی پیچیده تر، افراد را با توجه به مجموعه مهارت های مشترک، بخشهایی که در آنها کار می کنند و افرادی که ممکن است به آنها گزارش دهند، گروه بندی می کند. نمودارهای ماتریکس اغلب کارمندان و تیم های دارای بیش از یک مدیر، مانند یک توسعه دهنده نرم افزار که روی دو پروژه کار می کند - یکی با مدیر تیم معمولی خود و دیگری با یک مدیر محصول جداگانه، به هم متصل می شوند. در این سناریو، نمودار ماتریسی توسعه دهنده نرم افزار را به هر مدیری که با آن کار می کند، با خطوط عمودی متصل می کند.

صرف نظر از ساختار یک شرکت، نمودارهای سازمانی هنگامی که یک واحد تجاری در حال بررسی ساختار مجدد نیروی کار خود یا تغییر مجموعه مدیریتی خود است، فوق العاده مفید هستند. از همه مهمتر، نمودارهای سازمان به کارمندان اجازه می دهد تا به طور شفاف ببینند که نقش آنها در ساختار کلی شرکت چگونه است.

نکاتی برای مشاوره مدیریت فرایند کسب و کار

هنگامی که علت مشکلات در واقع به دلیل فرایندهای کاری ضعیف است ، ما معمولاً افراد را به دلیل ناکارآمدی و کار ناکارآمد مقصر می دانیم. مدیریت فرآیند تجارت ، همچنین به عنوان "BPM  " شناخته می شود در این مورد کمک می کند. این یک بررسی قدرتمند و سیستماتیک از روش انجام کار است که به روشهای کار موثرتر و کارآمدتری منجر می شود.

 هدف مشاوره مدیریت فرایند کسب و کار  کاهش خطاهای انسانی و ارتباط نادرست و تمرکز ذینفعان بر نیازهای نقش آنها است. به این ترتیب ، مزایای متنوعی را به سازمانهایی ارائه می دهد که فراتر از صرفه جویی در هزینه و ارزش سهامداران باشد. همچنین می تواند به کاهش زمان سازمان برای بازاریابی محصولات جدید و افزایش بهره وری و روحیه کارکنان کمک کند.


مشاوره کسب و کار چیست؟ %- %- % مجله مهرپل

چگونه می توانیم کمک کنیم

دکتر دبلیو ادواردز دمینگ ، استاد راهنمای مدیریت کیفیت ، عالمانه اظهار داشته است: "اگر نمی توانید کاری را که انجام می دهید به عنوان یک فرایند توصیف کنید ، نمی دانید چه کاری انجام می دهید." ما اطمینان می دهیم که شما می دانید چه کاری انجام می دهید. ما با کمک به شما در شناسایی فرایندهای اصلی کسب و کار ، توصیف دقیق آنها و سپس بررسی اینکه آیا منابعی که روی آنها کار می کنند ، بهینه کار می کنیم ، شروع می کنیم. آیا آنها می توانند تجارت ، ذینفعان ، کارمندان و مشتریان شما را حفظ کنند؟ آیا فرایندهای کار از رده خارج و بی ربط هستند. از سیاست ها و رویه های دهه های گذشته باقی مانده است؟

شناسایی ناکارآمدی ها

ما دریافته ایم که بسیاری از سازمانها فرآیندهای تجاری غیررسمی دارند که ناکارآمد و نامشخص هستند. منجر به گلوگاه در خروجی کار و همچنین بهره وری پایین تر می شود. کارمندان در مورد مسئولیت های شغلی و همچنین روش کار شفاف نیستند. ما به شما کمک خواهیم کرد تا با استفاده از ابزارها ، آموزش ها و مربیگری ها ، این ناکارآمدی ها و گلوگاه ها را دقیقاً مشخص کنید. به این ترتیب ، می توانید فرایندها و ابزارهای کیفی خود را ارزیابی و بهبود بخشید تا مطمئن شوید که آنها همچنان ارزش آفرینی می کنند و زباله ها و هزینه ها را برای همه کاهش می دهند.

شروع شدن

·         با شرکت مشاوره مدیریت ارتباط داشته باشید تا درخواست هایتان را توضیح دهید.

·         برای شروع با ما تماس بگیرید

·         داستان های موفقیت

·         کاهش هزینه و زمان چرخه بازاریابی برای یک تولید کننده درگیر

این تولید کننده به مشکل خورده بود. آنها از راندمان پایین و روحیه ضعیف کارکنان رنج می بردند. هزینه آنها برای انجام تجارت به دلیل تکثیر کار و ناکارآمدی در حال افزایش بود. آنها فهمیدند که باید یک معاینه عمیق از روندهای کاری خود انجام دهند و ما را برای کمک به آنها فراخواندند. با کار با کارمندان ، ما گردش کار به پایان را بررسی کردیم - آیا کار به یک شخص مناسب رسیده بود؟ آیا سیلوهای اطلاعاتی در سازمان وجود داشت که کیفیت کار را تحت تأثیر قرار دهد؟ آیا کارمندان نمی توانستند کار را به درستی انجام دهند زیرا در جریان کار کسب و کار اطلاعات مناسبی دریافت نمی کردند؟ به این ترتیب ، ما توانستیم گلوگاه های گردش کار و دلایل اصلی آنها را شناسایی کرده و در ایجاد پیشرفت های کار راهنمایی کنیم. تلاش ما به این مشتری کمک کرد تا هزینه و زمان چرخه خود را برای بازاریابی در مناطق مختلف عملیاتی کاهش دهد. دفتر شرکت ، تولید و تدارکات و بهبود رضایت مشتری. این امر امکان ادامه رقابت ، نوآوری و افزایش سودآوری را برای آنها فراهم کرد.

ادغام و ساده سازی فرآیندهای تجاری متعدد برای یک ارائه دهنده تلفن همراه بی سیم

این ارائه دهنده تلفن همراه بی سیم دارای چندین بخش بود و هر بخش مستقل از یکدیگر کار می کرد. این مسئله آنها را برای ارائه یک راه حل واحد به مشتریان دشوار می کند. این امر به ویژه برای بخش مشتری تجاری آنها صادق بود. جایی که رقابت زیادی وجود داشت. این شرکت تصور می کرد که یک راه حل واحد برای مشتریان تجاری خود داشته باشد که خدمات همه بخش ها را ادغام کند. تلفن همراه ، تلفن ، کابل و اینترنت. برای این کار آنها مجبورند فرآیندهای تجاری خود را دوباره طراحی و مهندسی کنند.

 بنابراین ما را برای کمک به آنها در رسیدن به اصول مدیریت منابع انسانی کمک می کنیم. ما از مدیریت فرآیند کسب و کار استفاده کردیم تا به این مشتری کمک کنیم تا یک فرآیند تجاری کاملاً یکپارچه ایجاد کند. در نتیجه تعامل ما ، آنها اکنون قادر به ارائه یک راه حل تجاری به مشتریان خود هستند که خدمات بی نقصی را بین تمام بخشهای آنها ارائه می دهد.

 

انجام تجزیه و تحلیل شغل

این مجموعه ابزار چگونگی استفاده از تجزیه و تحلیل شغل را برای شناسایی دانش، مهارت و تخصص مورد نیاز برای انجام موثر وظایف شغلی، تعیین معیارهای انتخاب و ارتقا،، اهداف طراحی برای برنامه های آموزشی و توسعه، تدوین استانداردهای اندازه گیری عملکرد و کمک با تعیین سطح طبقه بندی حقوق.

تجزیه و تحلیل شغل ، فرآیند مطالعه یک شغل برای تعیین فعالیتها و مسئولیتهای آن، اهمیت نسبی آن برای سایر مشاغل، شرایط لازم برای انجام کار و شرایط انجام کار است. یک مفهوم مهم در تجزیه و تحلیل شغل این است که شغل، نه شخصی که کار را انجام می دهد، ارزیابی می شود، حتی اگر منابع انسانی (HR) ممکن است برخی از داده های تجزیه و تحلیل شغل را از کارمندان فعلی جمع آوری کند.

تجزیه و تحلیل شغل اغلب با ارزیابی شغل اشتباه گرفته می شود، اما این دو فعالیت کاملاً متفاوت هستند. ارزیابی شغلی فرآیند مقایسه شغل با سایر مشاغل درون سازمان برای تعیین نرخ دستمزد مناسب است و در این مجموعه ابزار به آن پرداخته نشده است. به انجام ارزیابی های شغلی مراجعه کنید.


تجزیه و تحلیل نسبت های مالی – مدیریت مالی

نمونه هایی از نحوه استفاده سازمان از داده های تجزیه و تحلیل شغل:

·         برنامه ریزی نیروی کار.

·         مدیریت اجرایی.

·         استخدام و گزینش.

·         برنامه ریزی شغلی و جانشینی.

·         آموزش و توسعه

·         دولت جبران خسارت.

·         سلامتی، ایمنی و امنیت.

·         روابط کارمند / کار.

·         مدیریت ریسک.

مجموعه اطلاعات

تجزیه و تحلیل شغل شامل جمع آوری اطلاعات مربوط به ویژگی هایی است که شغل را از یکدیگر متمایز می کند. عوامل زیر به ایجاد تمایز بین مشاغل کمک می کنند:

·         توانمندسازی کارکنان

·         دانش، مهارت و توانایی (KSA) مورد نیاز است.

·         فعالیتها و رفتارهای کاری.

·         تعاملات با دیگران (داخلی و خارجی).

·         فرایند جذب و استخدام کارکنان

·         استانداردهای عملکرد

·         بودجه بندی و تأثیرگذاری مالی.

·         ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده

·         شرایط کاری.

نظارت فراهم شده و دریافت می شود.

اگر کارفرمایی قبلاً چنین کاری انجام نداده باشد، گروه بندی مشاغل با عملکردهای مرتبط با شناسایی خانواده شغلی، وظایف شغلی و وظایف مربوط به کار در فرآیند تجزیه و تحلیل شغل مفید است. مثلا:

·         خانواده شغلی. گروه بندی مشاغل مرتبط با محتوای کاملاً مشابه.

·         کار. گروهی از وظایف، وظایف و مسئولیت هایی که یک فرد انجام می دهد و وظیفه کلی وی را تشکیل می دهد.

·         وظیفه. گزاره ای خاص از کاری که شخص انجام می دهد، با کارهای مشابه در یک بعد وظیفه ای (به عنوان مثال، یک سیستم طبقه بندی) گروه بندی شده است.

به عنوان مثال یک خانواده شغلی خدمات فنی به شرح زیر قابل شناسایی است:

·         خانواده شغلی. خدمات فنی.

·         کار. نماینده خدمات فنی

·         وظیفه. از طریق تلفن به مشتریان پشتیبانی فنی می کند.

روش های تجزیه و تحلیل شغل

تعیین اینکه کارمندان چه وظایفی را انجام می دهند آسان نیست. موثرترین تکنیک هنگام جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل شغل، به دست آوردن اطلاعات از طریق مشاهده مستقیم و همچنین از واجد شرایط ترین مقام (ها) از طریق پرسشنامه یا مصاحبه است. در زیر متداول ترین روش های تجزیه و تحلیل شغل شرح داده شده است.


تجزیه و تحلیل صورت های مالی - وبلاگ - آرمانین

پرسشنامه باز

متصدیان شغل و / یا مدیران پرسشنامه هایی را درباره KSA لازم برای شغل پر می کنند. منابع انسانی پاسخ ها را جمع آوری می کند و بیانیه ترکیبی از نیازهای شغلی را منتشر می کند. این روش با دریافت کارمندان و مدیران، نیازهای شغلی معقولی را ایجاد می کند و به تحلیل بسیاری از مشاغل با منابع محدود کمک می کند. به پرسشنامه تجزیه و تحلیل شغل و الگوی تجزیه و تحلیل شغل مراجعه کنید.

پرسشنامه بسیار ساختارمند

این پرسشنامه ها فقط پاسخ های خاص را با هدف تعیین دفعات انجام وظایف خاص، اهمیت نسبی آنها و مهارت های مورد نیاز مجاز می دانند. پرسشنامه ساختار یافته برای تعریف عینی یک کار مفید است، که تجزیه و تحلیل با مدلهای رایانه ای را نیز امکان پذیر می کند. به پرسشنامه های O * NET مراجعه کنید.

مصاحبه

در یک مصاحبه حضوری، مصاحبه کننده اطلاعات لازم را از کارمند در مورد KSA مورد نیاز برای انجام کار به دست می آورد. مصاحبه کننده از سوالات از پیش تعیین شده استفاده می کند، و سوالات بعدی را نیز براساس پاسخ کارمند پیگیری می کند. این روش برای مشاغل حرفه ای به خوبی کار می کند.

مشاهده

کارمندان به طور مستقیم مشاهده می شوند که وظایف شغلی را انجام می دهند و مشاهدات به KSA لازم برای کار ترجمه می شوند. مشاهده مشاهده واقعی از وظایف و فعالیتهای روزمره شغل را فراهم می کند و برای مشاغل تولیدی با چرخه کوتاه بهترین عملکرد را دارد.

دفتر خاطرات یا ورود به سیستم

دفترچه یادداشت یا گزارش کاری سوابقی است که توسط کارمند نگهداری می شود و شامل فرکانس و زمان بندی کارها است. کارمند در طی چند روز یا هفته گزارش های خود را نگه می دارد. منابع انسانی گزارش ها را تجزیه و تحلیل می کند، الگوها را شناسایی می کند و آنها را به وظایف و مسئولیت ها ترجمه می کند. این روش حجم عظیمی از داده را فراهم می کند، اما تفسیر بسیاری از آنها دشوار است، ممکن است مربوط به شغل نباشد و به روز بودن آن دشوار باشد. به تجزیه و تحلیل شغل: فرم مطالعه زمان و حرکت مراجعه کنید

داشبورد مدیریت چیست؟ تمام آنچه در یک چشم به هم زدن نیاز دارید

داشبورد یا صفحه کنترل مجموعه ای از معیارهای جمع آوری شده است که به عنوان مثال اطلاعاتی مانند سرعت ، دور در دقیقه ، میزان سوخت و سایر موارد را برای یک خلبان هواپیما یا یک اتومبیل مسابقه فراهم می کند. معمولاً داشبورد مدیریتی به گونه ای سازماندهی شده است که شما می توانید هرچه بیشتر اطلاعات را به وضوح مشاهده کنید.

بنابراین ، خلبانان می توانند سریع تصمیم بگیرند ، بدون اینکه چشم خود را از باند یا افق طولانی مدت بردارند.

این رابطه در هنگام بررسی مدیر شرکت بسیار واضح است. در مشاوره مدیریت هم اهمیت زیادی دارد. آنها ضمن حفظ کنترل عملیاتی روزمره ، باید از آنچه در تجارت اتفاق می افتد آگاه باشند. این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت تصمیمات تاکتیکی بگیرند ، و با اطلاعات معتبر آماده تصمیم گیری های استراتژیک شوند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال:

داشبورد مدیریت چیست؟ این یک ارائه بصری و قابل فهم است که شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI  را نشان می دهد که یک سازمان برای ارزیابی اینکه آیا عملکرد خود برای دستیابی به اهداف تجاری خود درست است یا خیر ، تعریف می کند.

Fleet Management Transportation Dashboard Example

نحوه ایجاد داشبورد مدیریت در HEFLO

اما دانستن پاسخ "داشبورد مدیریت چیست" اگر نمی دانید از چه شاخص هایی استفاده کنید و چگونه از داشبورد مدیریت برای مدیریت کسب و کار خود به قاطعانه ترین روش استفاده کنید ، فایده ای ندارد.

اکنون که پاسخ ما را در مورد "داشبورد مدیریت چیست" دانستید ، سایر اطلاعات مهم در مورد تجزیه و تحلیل مالی آنها را بررسی کنید.

داشبورد در مدیریت بازرگانی چیست و چگونه باید از آنها استفاده کرد؟

همانطور که مشاهده کردید ، داشبورد مدیریت نمودار است که مهمترین اطلاعاتی را که مدیر و تیم برای تصمیم گیری باید بدانند خلاصه می کند.

چگونه می توانید اطلاعاتی را در داشبورد مدیریت بگنجانید؟

انتخاب شاخص ها برای داشبورد مدیریت خود:

زنجیره فرآیند خود را تجزیه و تحلیل کنید و مناطقی را که برای کسب و کار شما ارزش افزوده دارند ، شناسایی کنید. که بدان معنی است ، کسانی که ارزش ادراک شده بیشتری را به مشتری نهایی ارائه می دهند.

تنظیم KPI برای فرایندهایی که مربوط به تجارت شما نیستند ، فقط داشبورد مدیریت شما را پر از اطلاعات می کند که چیزی به تصمیم گیری نمی افزاید.

عامل مهم دیگر: اندازه گیری KPI ها باید آسان باشد و امکان خطاهای کالیبراسیون وجود ندارد.

اگر این اتفاق بیفتد ، حتی اگر داده ها مرتبط باشند ، غیر قابل اعتماد هستند.

KPI باید توسط اعدادی نشان داده شود ، به نام شاخص ها ، که تفسیر آنها توسط کل تیم ساده است.

سرانجام ، می توان KPI هایی را تعیین کرد که نتایج را نشان می دهند و سایر مواردی را نشان می دهد که اگر در مسیر صحیح قرار دارید. به اینها شاخص های روند گفته می شود.

به عنوان مثال: ارزش فروش ماهانه یک نتیجه را اندازه گیری می کند و می تواند تعیین کند که آیا عملکرد در پایان دوره خوب بوده است.

تعداد نقل قول های فروش درخواستی شاخصی است که می تواند به پیش بینی خوب بودن فروش قبل از پایان دوره کمک کند.

به یاد داشته باشید: یک داشبورد مدیریت ، تصویری از وضعیت شرکت شما در آن زمان نشان می دهد. شما باید با مقایسه دو نوع KPI ذکر شده در بالا ، آن را درست تفسیر کنید تا از نتایج آینده ایده بگیرید. روش تعیین اهداف تجاری و اهداف OKR می تواند از استفاده از داشبورد مدیریت بسیار سود ببرد.


Benefits of a project management dashboard | monday.com Blog

بهترین روش هنگام استفاده از داشبورد مدیریت

داشبورد مدیریتی باید حاوی اطلاعات کافی باشد ، اما نه خیلی زیاد ، تا مانع دید کارآمد نشود.

بسیار مهم است که بدانید چگونه گرافیک مناسب را برای نمایش بصری مناسب هر شاخص ، به بصری ترین شکل ممکن انتخاب کنید.

رنگ ها عنصر دیگری است که می تواند کمک زیادی کند ، اما شما باید مراقب باشید که کنتراست بیش از حد نباشد.

برخی از داشبوردهای مدیریتی ، با اطلاعات استراتژیک و محرمانه ، باید به بالاترین سطح مدیریت محدود شوید.

می توانید اطلاعات تاکتیکی را با تیم ها و اعضای تیم آنها به اشتراک بگذارید. این معمولا شامل BPM ، اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار مدیریت تیم است.

سرانجام ، بسیاری از سازمانها داشبوردهای مدیریتی با شاخص عملکرد عملیاتی را به کل تیم در مانیتورهای بزرگ نشان می دهند. به عنوان مثال این یک عادت بسیار معمول در تیم های پشتیبانی مشتری و بازاریابی تلفنی است. هنگام تعریف بهترین شاخص های عملکرد فرآیند برای یک داشبورد مدیریت ، یک ابزار مدل سازی BPM می تواند به شما کمک کند درک کنید که فرایندهای اصلی در کسب و کار شما چیست و چه شاخص هایی را برای هر یک از آنها انتخاب کنید.

با استفاده از نرم افزار رایگان و مبتنی بر ابر HEFLO ، می توانید این کار را سریع ، کارآمد و بصری انجام دهید.


مهارت های مدیریتی چیست و چرا مهم هستند؟

درک و نمایش مهارت های مدیریتی خوب ، به شما کمک می کند فارغ از سطحی که شروع می کنید ، برای یک حرفه موفق موقعیت کسب کنید.

مشاور مدیریت چیزی است که شما در مورد آن بسیار می شنوید. با این وجود ممکن است دریابید که در تعریف معنای واقعی این اصطلاح ضرر کرده اید. به معنای وسیع ، مهارت های مدیریتی تقریباً هر چیزی است که شما را قادر می سازد دیگران را به طور موثر مدیریت کنید. در حالی که برخی از مهارت ها بر اساس صنعت شما متفاوت خواهد بود ، اما چندین مهارت وجود دارد که تقریباً در هر محیط کاری جهانی هستند.


اصول مدیریت منابع انسانی

انگیزه

مدیرانی که می توانند به کارمندان خود انگیزه دهند سرمایه واقعی شرکت آنهاست. این نوع تعامل نه تنها باعث افزایش بهره وری و رضایتمندی کارکنان می شود ، بلکه الگوی خوبی نیز محسوب می شود. مدیران استخدام به دنبال رهبرانی هستند که بتوانند نقاط قوت کارمندان را تشخیص داده و آنها را تشویق به توسعه مجموعه مهارت های خود کنند. بهترین مدیران چشم به مناطقی دارند که می توانند بهبود یابند و می دانند چگونه با این مسائل به صورت دیپلماتیک برخورد کنند تا کارگران به جای دلسرد شدن از کمبودهایشان ، دلگرم به ایجاد تغییرات تولیدی شوند.

مهارت های مهم در این زمینه عبارتند از:

·         توانمندسازی کارمندان برای مالکیت پروژه ها

·         ایجاد یک محل کار پرانرژی و با انگیزه بالا

·         نشان دادن قدردانی مناسب از دستاوردهای کارمندان

·         حمایت از همکاران تحت فشار روانی

·         ارائه پاداش و مشوق برای عملکرد برجسته

حل مسئله

مجموعه مهارت های مناسب و بهترین نوع ساختار سازمانی ، مدیران را قادر می سازد تا مشکلات مختلفی را که ممکن است در محل کار بوجود آید ، شناسایی ، روبرو کرده و بر آنها غلبه کنند. این ابتدا نیاز به توجه فوق العاده به جزئیات دارد. مدیران ارشد می توانند مشکلات در حال ظهور را قبل از اینکه برای همه افراد شرکت آشکار شود ، تشخیص دهند و ریشه مشکلات را تشخیص دهند. مهارت های تحلیلی نیز در مدیریت مهم است. شما باید بدانید که چه داده هایی بیشترین ارتباط را با صنعت شما دارند ، چگونه آنها را جمع آوری کنید و اعداد بدست آمده به چه معناست.

این مهارت های حل مسئله را در رزومه برجسته کنید:

·         نشان دادن تدبیر در برابر یک مشکل

·         پیش بینی مسائل احتمالی قبل از بروز آنها

·         شناسایی عوامل موثر در بروز مشکلات

·         تفسیر داده های مهم صنعت

·         عیب یابی سریع و کارآمد

 

حرفه ای گری

مدیران خوب خود را در بالاترین استانداردها نگه می دارند تا کارمندانشان نمونه بارزی از آنچه باید تلاش کنند داشته باشند. صداقت ، صداقت و حرفه ای بودن مهارت مهمی برای مدیران قوی است. به عنوان یک رهبر ، بهتر است نشان دهید تا زمانی که صحبت از اخلاق و رفتار می شود ، بگویید. مدیران استخدام به دنبال متقاضیان شغلی هستند که از یک قانون اخلاقی سختگیرانه پیروی می کنند و الگوی مناسب را برای دیگران قرار می دهند.

شرایطی که در یک رزومه حرفه ای می شوند عبارتند از:

·         ارائه خدمات استثنایی به مشتری با نگرش حرفه ای

·         شناسایی راه حل های دیپلماتیک برای مسائل مربوط به محل کار

·         نمایش ارزشهای اخلاقی قوی

·         ابتکار نشان دادن

·         حضور در سمینارهای توسعه حرفه ای

 

ارتباطات

یکی از مهمترین چالش های مدیریت و مسئولیتهایی که مدیران بر عهده دارند برقراری ارتباط م ،ثر است ، هم با کارکنانی که زیر نظر آنها کار می کنند و هم با سایر مدیران در کل شرکت. اینها بخشی از یک وب پیچیده هستند و باید به عنوان یک نقطه اتصال قوی عمل کنند که باعث ایجاد شکاف بین کارمندان سطح پایین و افراد برتر یا بین بخش های فروش ، بازاریابی و تولید می شود.

مهارت های افراد بسیار مهم است. شما باید بتوانید به دو صورت کلامی و کتبی ارتباط برقرار کنید. یادداشت های پر از نوع یا جلسات گیج کننده عجولانه نتیجه ای نخواهند داد. بهترین مدیران همیشه قادر به ارسال پیام روشن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند و قابل فهم هستند که به انجام کار کمک می کند.

این نوع ارتباطات و مهارت های افراد را در رزومه خود بگنجانید:

·         تهیه مطالب آموزشی واضح و مختصر

·         حفظ خطوط باز ارتباطی با همکاران

·         مذاکره با موفقیت برای حل اختلافات کارکنان

·         تشویق ارتباطات بین کارمندان محجوب

·         رهبری جلسات کارآمد که هم مولد باشند و هم به محدودیت های زمانی حساس باشند.


مهارتهای فنی

مهارت های فنی برای مدیران سطح پایین بیشتر از کسانی است که در بالای زنجیره قرار دارند. اگر به دنبال اولین نقطه مدیریت خود هستید ، بسیار مهم است که درک کاملی از تجارت به طور کلی نشان دهید. بسیاری از شرکت ها برای این منظور مدیران خود را از درون ارتقا می دهند. اگر هنگام استفاده از سیستم های برنامه نویسی شرکت خود گم شوید ، نمی توانید بر تیمی از متخصصان IT نظارت کنید. هیچ مدیر فروش نمی داند چگونه فروش را تعطیل کند.

 

دانش و تجربه صنعت شما باید همه کسانی را که بر آنها نظارت دارید راهنمایی کرده و به آنها در دستیابی به موفقیت های بالاتر کمک کند. از مدیران اغلب خواسته می شود که برای کارمندان خود آموزش و مربیگری ارائه دهند. شما باید بتوانید حکمت مفید و اسرار تجاری مفیدی را ارائه دهید که به تیم شما در برتری کمک کند.

منبع: .careerbuilder