نحوه افزایش بهره وری در تولید


اکنون که اصول اولیه بهره وری تولید را فرا گرفته اید ، وقت آن است که نحوه بهبود آن را بیاموزید. ما نگاه می کنیم:

·         نحوه افزایش بهره وری کارکنان

·         چگونه می توان با کاهش ضایعات تولید ، بهره وری را افزایش داد

·         چگونه می توان کارایی عملیات را بهبود بخشید

·         چگونه می توان بهره وری را از طریق بهره وری زنجیره تامین بهبود بخشید

·         چگونه می توان هزینه های تولید را در تولید کاهش داد

·         دعوت به اقدام جدید

نحوه افزایش بهره وری کارکنان

به طور طبیعی افراد در یک کسب و کار نقش مهمی در عملکرد کلی آن ایفا می کنند ، بنابراین بهبود بهره وری آنها یک هدف کلیدی برای مدیران است. از دو طریق می توان به این موضوع فکر کرد.

اولین - و شاید بدیهی ترین - این است که به این فکر کنید که چگونه کارکنان شما می توانند در وظایفی که به آنها محول شده است بهره وری بیشتری داشته باشند. در قدیم این فقط باعث می شد مردم سریعتر کار کنند. با این حال ، این رویکرد در حال حاضر تا حد زیادی با هنر و علم مدرن بهره وری کارکنان جایگزین شده است ، که به بررسی چگونگی انگیزه م theثرترین کارکنان برای برتری می پردازد.

در همین حال ، راه دوم ، نه چندان واضح ، برای فکر کردن در مورد افراد و بهره وری این است که عقب نشینی کرده و بپرسید که افراد شما می توانند به کدام وظایف بیشترین ارزش را بدهند. باز هم یک روش قدیمی و یک روش جدید برای نگاه کردن به این موضوع وجود دارد. مدل قدیمی به دنبال کاهش هزینه های دستمزد با جایگزینی ماشین آلات کارگران است. در حالی که پاسخ هوشمندانه تر این است که کارهای بدون ارزش افزوده مانند ورود داده یا شمارش سهام را خودکار کنید تا کارکنان شما برای کارهای ارزش افزوده بیشتر آزاد شوند. این یک راه کلیدی برای افزایش بهره وری تولید است.

درک بهره وری کارکنان

به عبارت ساده ، برای افزایش بهره وری تولید معیاری است که مشاغل برای مقایسه خروجی با مدت زمان لازم استفاده می کنند. اساساً ، این معیاری است که کارکنان چگونه کارآمد کار می کنند: به ازای هر ساعت کار ، چقدر تولید می کنند؟

چرا بهره وری کارکنان اهمیت دارد

طبیعتاً نیروی کار بسیار کارآمد و مولد سود بیشتری ایجاد می کند. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که مشاغل باید به بهره وری کارکنان توجه کنند. مثلا:

بهره وری کارکنان و ROI

اندازه گیری بهره وری کارکنان می تواند یکی از راه های کمک به مشاغل برای درک بازده سرمایه گذاری آنها باشد. به عنوان مثال ، یک شرکت سرمایه گذاری قابل توجهی در ارتقاء ماشین آلات خود و نصب نرم افزارهای جدید برای بهینه سازی کارایی دارد. اگر این سرمایه گذاری ارزشش را داشته باشد ، تجارت با افزایش بهره وری کارکنان روبرو می شود.

 

بهره وری پایین کارکنان می تواند به مشکلات بزرگتری اشاره کند

وقت بگذارید و ببینید که بهره وری پایین کارکنان به شما چه می گوید. بهره وری پایین بیانگر عدم مشارکت ، وقفه در گردش کار ، ناکارآمدی فرآیند ، مدیریت ضعیف و موارد دیگر است. بهره وری کارکنان را به عنوان یک آزمایش تشخیصی در کسب و کار خود در نظر بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد