مشاوره مدیریت را می توان زمانی تعریف کرد که مدیریت یک سازمان برای مدیریت موثر سازمانهای خود به دنبال مشاوره با متخصصان خارج باشد.
شرکت مشاور مدیریت ، عملکرد سازمان را تجزیه و تحلیل می کند و توصیه می کند که در عملیات ، مدیریت زمان ، مدیریت پروژه و استراتژی های تجاری با توجه به نیازهای سازمان تغییراتی ایجاد کند. مزیت های همکاری با چنین شرکت هایی عبارت است از:
معنای ساده مشاوره مدیریت زمانی است که مدیریت سازمان برای تصمیم گیری خود نیاز به مشاوره داشته باشد و برای حل یک مشکل پیچیده به کمک نیاز داشته باشد. بنابراین ، درست است که بگوییم مشاوره مدیریت زمانی است که مشاوران سازمان به مشاوره نیاز داشته باشند.
اهمیت مشاوره مدیریت زمانی افزایش یافت که تحصیل در رشته مدیریت به عنوان موضوع مهم و انتخاب شغل در آمد. اولین و مهمترین ، شرکت مشاوره مدیریت به نام Arthur D. Little Inc در سال 1886 تاسیس شد. Arthur D. Little Inc در درجه اول با مفهوم تحقیقات فنی تاسیس شد اما بعداً در زمینه مشاوره مدیریت پیشگام شد.
یک شرکت مشاور مدیریت متشکل از گروهی از کارشناسان مدیریت و بازرگانی است که با ارائه راه حل هایی برای مشکلات پیچیده به سازمان ها کمک می کنند. مشاوران مدیریت یک مسئله پیچیده را به مشکلات کوچک تقسیم می کنند و آنها را عمیق تجزیه و تحلیل می کنند و راه حل هایی را به گونه ای ارائه می دهند تا عملیات ، تصمیم گیری و مدیریت زمان بهینه شود. این شرکتهای مشاوره در ازای مشاوره خود از سازمانها هزینه دریافت می کنند.
یک مشاور مدیریت می تواند پیشنهاداتی از قبیل پیاده سازی فناوری جدید ، ایجاد تغییر در یک روند خاص ، بهبود خدمات عملیاتی و غیره را ارائه دهد. مشاوران از روش ها و روش های خاص خود برای شناسایی و تجزیه و تحلیل مشکلات استفاده می کنند و بر اساس نتیجه ارائه می دهند از تجزیه و تحلیل آنها
سازمان های بیشتری به دنبال کمک سازمان های مشاور مدیریت هستند که در نتیجه جوانان بیشتر جوانان مشاور مدیریت را به عنوان گزینه شغلی در نظر می گیرند. در حال حاضر ، اگر به سادگی در گوگل جستجو کنید ، چندین سازمان مشاوره مدیریت خواهید یافت.
اگر سازمانی را اداره می کنید و احساس می کنید در جایی گیر کرده اید ، کمک گرفتن از مشاوره مدیریت هیچ ضرری ندارد
به عنوان مثال ، در زمان حاضر ، همه شرکت ها در تلاشند تا عملیات خود را به دلیل افزایش تقاضای مردم برای محصولات دوستدار محیط زیست و نیاز به ایجاد تغییرات در عملکرد به دلیل تغییرات آب و هوا ، سازگار با محیط زیست انجام دهند. شما می توانید از مشاوره مشاوران مدیریت استفاده کنید تا تغییرات بتواند تغییرات روان را ایجاد کند و کمترین هزینه را در این کار داشته باشد. مزیت های مشاوردهی در امر مدیریت عبارتند از:
نقش یک شرکت مشاور مدیریت این است که بینشی عمیق نسبت به یک مسئله خاص ارائه دهد و طیف راه حلهای مسئله موجود را در اختیار سازمان قرار دهد.
اگر آنها در این زمینه تخصص داشته باشند یا در آن زمینه بسیار کار کرده باشند ، می توان در مورد چیزی مشاوره داد. بنابراین ، شرکت های مشاوره مدیریت کارشناسانی را استخدام می کنند که با شرکت های مشتری مشاوره می دهند.
نقش مهم دیگر یک شرکت مشاور مدیریت ، آموزش یا آموزش مشتری در مورد نوآوری ها است. شرکت مشاوره مدیریت می تواند مشتریان خود را به جایی که باید جستجو کنند یا اینکه چه کارهایی را یاد بگیرند راهنمایی کند و یا گاهی اوقات برای ایجاد تفاهم لازم است که آنها به عنوان معلم بازی کنند.
بنابراین ، یک مشاور مدیریت لازم است که نقش یک مربی ، رهبر ، طراح و همچنین یک ارزیابی کننده از روند یادگیری مشتری را بازی کند. بنابراین مهم می شود که متخصصین مشاور مدیریت توانایی تدریس داشته باشند و همچنین در زمینه های خاصی تخصص داشته باشند تا بتوانند مشتریان خود را به طور موثر راهنمایی کنند.
اگر مشاوران مدیریت در آموزش مهارت ندارند ، بنابراین نمی توانند به مشتریان خود کمک کنند تا درک درستی از نوآوری ایجاد کنند.
نقش دیگر یک شرکت مشاور مدیریت کمک به شرکت ها در یافتن راه حل برای مشکلات پیچیده است. در فرآیندهای شناختی ، همیشگی ، عملی و احساسی برای حل یک مسئله پیچیده با مشتری خود همکاری می کند.
یک مشاور با تخصص خود مسئله را به بخشهای کوچک تقسیم می کند و عینیت را حفظ می کند و در عین حال ایده ها و تفسیرهای محرک را ارائه می دهد.
همراه با هدایت مشتری به سمت رشد ، شرکت مشاور مدیریت به شرکت کمک می کند تا در کشف روشهای موثر فرآیند تولید ، ایجاد تغییراتی در شرکتها که برای مدت طولانی دوام دارند و غیره کمک کند.
این احتمال وجود دارد که مشتری از o مورد نظر خارج شود. عینی در حالی که همه این کارها را انجام می دهید. در این مرحله ، نقش مشاور بسیار مهم می شود زیرا وی تمام تلاش ها را به یک جهت هدایت می کند که رسیدن به هدف اصلی شرکت است.
یکی از نقشهای اصلی شرکت مشاور مدیریت تعیین راه حلهای مختلف جایگزین و تجزیه و تحلیل هر راه حل و تعیین همه عواقب احتمالی انتخاب هر راه حل است.