تأثیر محیط محیط کار بر عملکرد کارکنان

کارمندان دارایی های بسیار مهمی در یک سازمان هستند. یک سازمان خوب سازمانی است که از کارمندان خود مراقبت کند. این کار اغلب با توجه به محیط کار آنها انجام می شود. دلیل این امر آن است که کارمندان قسمت عمده ای از وقت زندگی خود را در حین انجام کار در محل کار خود سپری می کنند. از این رو ، محیط کار بر حالات شناختی و عاطفی ، تمرکز ، رفتار ، اعمال و توانایی های آنها تأثیر می گذارد. این نقش مهمی در تعامل کارکنان و همچنین در عملکرد آنها دارد. در واقع ، محیط محیط کار سهم بزرگی برای سازمان در حفظ سطح بالایی از بهره وری کارکنان و از این رو بهره وری سازمانی دارد.

برای خواندن تاثیر محیط کار بر انگیزش کارکنان با ما همراه باشید.

تاثیر محیط کار بر کارکنان

محیط کار می تواند هر چیزی باشد که در اطراف کارمندان در محل کار آنها وجود داشته باشد و بر نحوه انجام کار آنها تأثیر بگذارد. این شامل شرایط بیرونی و درونی است که می تواند روحیه کار را تحت تأثیر قرار داده و از این رو در عملکرد آنها در کار منعکس شود. تعامل شدیدی بین عملکرد کارمندان و محیط کار فیزیکی وجود دارد. محیط فیزیکی محل کار برای عملکرد ، رضایت ، روابط اجتماعی و بهداشت کارکنان بسیار مهم است. شرایط محیطی در محل کار عوامل مهمی هستند که بر روحیه و رضایت شغلی کارکنان و از این رو عملکرد آنها تأثیر می گذارد.

افزایش بهره وری کارکنان

محیط کار و بهره وری اغلب توسط برخی از سازمانها به عنوان دو نقطه مقابل تلقی می شود. دلیل این امر این است که مدیریت این سازمان ها محیط کار را فعالیتی غیرمولد و اضافی ، مصرف کننده منابع می دانند ، که به دلیل عدم تولید ناشی از آن ، آنها را دوست ندارند. آنها معتقدند که با افزایش مهارت کارکنان می توان به افزایش بهره وری کارکنان دست یافت. چنین مدیریت هایی از این واقعیت غافل هستند که اکثر مشکلات بهره وری در محیط کار که در آن کار می کنند وجود دارد. این مدیریت ها نمی دانند که بهره وری پایین تر و قادر به تحقق تمایل به افزایش بهره وری نیستند ، به دلیل سو of عملکرد محیط کار است. نوع محیط کاری که کارکنان در آن فعالیت می کنند ، نحوه عملکرد آنها را تعیین می کند. محیط موثر در محل کار ، انتظارات از کارمندان را بالا می برد بدون اینکه لزوماً به آنها وسیله یا منابع اضافی برای مدیریت این کار بدهد.

 

بهره وری کارکنان قلب و روح هر سازمانی است. موفقیت سازمان بسیار به عملکرد کارکنان آن در محل کار بستگی دارد. کارکنانی که تلاش مضاعفی انجام می دهند اغلب تفاوت زیادی در عملکرد سازمانی ایجاد می کنند. افزایش بهره وری کارکنان یکی از مهمترین اهداف یک سازمان است. محیط کار بر رفتار کارکنان در محل کار تأثیر می گذارد. در حقیقت ، محیط کارمندان و محیط کار بیشترین کارایی کارکنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

افزایش کیفیت کار

محیط محل کار ، کارمندان در نزدیکی محل کار وی هستند. محیط کار کارکنان عامل اصلی تعیین کننده کیفیت کار و سطح بهره وری آنها است. محیط نامناسب خطراتی را ایجاد می کند که محیط کار را ناامن کرده و از میزان بهره وری کارمند جلوگیری می کند. از این رو ، محل کار به محیطی نیاز دارد که کارمند بتواند بدون هیچ مانعی کار خود را انجام دهد. یک محیط کار موثر برای داشتن محیطی لازم است که بتوان نتایج راحت را به راحتی به دست آورد. محیط فیزیکی بر نحوه تعامل ، انجام وظایف و هدایت کارکنان در یک سازمان تأثیر می گذارد. محیط فیزیکی به عنوان جنبه ای از محیط کار تأثیر مستقیمی بر حس انسان دارد و تعاملات بین فردی و در نتیجه بهره وری را با ظرافت تغییر می دهد. این بدان دلیل است که ویژگی های محل کار از نظر بهره وری و سطح رضایتمندی پیامدهایی دارد. محیط کار مهمترین عامل برای کارکنان است.

افزایش سلامت ایمنی

یکی از جنبه های فیزیکی تاثیر محیط کار بر انگیزش کارکنان محیط کار تأثیر مستقیم بر بهره وری ، عملکرد ، سلامتی و ایمنی ، راحتی ، تمرکز ، رضایت شغلی و روحیه کارکنان دارد. یک محیط مناسب ، مفید و مناسب در محیط کار باعث بهبود توانایی های جسمی و روحی کارمندان در انجام کارهای روزمره آنها می شود. یک محیط نامناسب و نامطلوب در محیط کار منجر به استرس در کار می شود. همچنین باعث خطاهایی می شود که توسط کارمندان مرتکب می شود. همچنین ، نامناسب بودن محیط کار منجر به کم استفاده شدن توانایی های موجود در کارمندان می شود. همچنین باعث ایجاد استرس در کار در کارمندان می شود. از عوامل مهم در محیط کار می توان به طراحی و سن ساختمان ، چیدمان محل کار ، تمیزی ، محل کار اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد