داشبورد مدیریتی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

داشبورد مدیریتی چیست تجزیه و تحلیل ها به یک کار مهم تجاری تبدیل شده است و اکنون حتی شرکت های کوچک ابزار جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و عملکرد داده های  را دارند. آنچه غالباً از دست می رود ، درک درستی از مواردی است که باید شامل شود و نحوه تفسیر نتایج. بنابراین تعجب آور نیست که گزارش LinkedIn Global Talent Trends 2020 افزایش 242 درصدی در تعداد متخصصان منابع انسانی را نشان می دهد که از مهارت تجزیه و تحلیل داده ها در پنج سال گذشته برخوردار هستند.

این تحقیق نشان می دهد که در حدود 69٪ از سازمان ها با 10 هزار کارمند یا بیشتر ، تیم های کاملی به کار خود اختصاص داده اند.

در حالی که داشبوردهای مدیریتی اکثر سازمان ها می توانند داده ها را جمع آوری کنند ، بسیاری هنوز تلاش می کنند تا بر اساس آن عمل کنند. داشبورد مدیریت  راهی برای ذینفعان منابع انسانی فراهم می کند تا نقاط مربوط به داده های عملی را جمع آوری و به هم متصل کنند و سپس آنها را به روشی به اشتراک بگذارند که با رهبران و مدیران خط مشی تجاری خارج از منابع انسانی همخوانی داشته باشد.

داشبورد مدیریتی  چیست؟

نرم افزار داشبورد مدیریتی ابزاری برای گزارش و اندازه گیری است که به شرکت ها کمک می کند تا KPI های مختلف (شاخص های کلیدی عملکرد) مربوط به کارمندان را ردیابی کنند. این یک فروشگاه تک مرحله ای برای اطلاعات در مورد اهداف حیاتی منابع انسانی فراهم می کند ، و اطلاعاتی را که مربوط به سازمان به طور کلی و مخاطبان است و داشبورد را جستجو می کند ارائه می دهد.

داشبوردهای مدیریتی  ممکن است یک صفحه گسترده ساده یا بخشی از یک راه حل جامع مدیریت سرمایه انسانی (HCM) باشد. آنچه مهم است این است که KPI های حیاتی شرکت شما را نشان می دهد و ذینفعان را قادر می سازد تا مناطقی را که نیاز به توجه دارند به راحتی شناسایی کنند.

چه چیزی داشبورد خوب مدیریت  را ایجاد می کند؟

بهترین داشبورد مدیریت پیچیدگی محاسبات پایان کار را پوشانده ، قابل شخصی سازی ، به روز بودن و ابزارهای تجسم داده است که به دانشمندان غیر داده کمک می کند تا تصمیمات شغلی بگیرند.

آنچه در داشبورد گنجانده شده است به مخاطبان بستگی دارد. رهبران منابع انسانی و امور مالی ممکن است بخواهند داده های متنوع یا درآمد هر کارمند را مورد بررسی قرار دهند و گزارشگری و محاسبات موقت را انجام دهند ، در حالی که رهبران اجرایی ، هیئت مدیره و رهبران خط مشاغل ممکن است به عکس های KPI سطح بالاتر نیاز داشته باشند مانند گردش مالی داوطلبانه یا رتبه بندی eNPS (امتیاز خالص مبلغ کارمند) که رضایت کارکنان را با صفر تا ده نمره اندازه گیری می کند تا به تیم های منابع انسانی معیار رضایت دهد.

به طور خلاصه ، یکی از شاخص های داشبورد مدیریتی باید با مخاطب سازگار شود و معیارهای درست را به روشی مصرفی ارائه دهد.

کاربران اصلی این سیستم ها معمولاً متخصصین منابع انسانی هستند و انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) می گوید بهترین داشبوردهای منابع انسانی از جمع کردن آمارهای اساسی مانند تعداد کارمندان استخدام شده یا آموزش دیده فاصله می گیرند و در عوض تجزیه و تحلیل را به تجارت وصل می کنند. نتایج. به جای اندازه گیری مثلاً "زمان استخدام" ، پیشرفته ترین داشبوردها روند گردش مالی قابل پیشگیری یا ایجاد گردش مالی در بین عملکرد بالا و چگونگی تأثیر آن بر تجارت را ارائه می دهند.

نرم افزار داشبورد مدیریتی همچنین می توانند داده هایی را از نقشه راه تجربه کارمندان یک شرکت تهیه کنند که درک کارگران از تعاملات آنها با سازمان را از زمانی که برای اولین بار برای کار درخواست کرده اند تا محل عزیمت خود دنبال می کند.

چرا داشبورد های مدیریتی  مهم است؟

مرتبط و قابل مصرف ساختن داده ها برای طیف وسیعی از مخاطبان ، یک مانع اصلی برای بسیاری از استراتژی های تجزیه و تحلیل ها است. اکثر سازمان ها دیگر برای جمع آوری و نگهداری داده های دقیق تلاش نمی کنند - اما نظرسنجی LinkedIn نشان می دهد که آنها همچنان در حل مشکلات تجزیه و تحلیل منابع انسانی موجود و استفاده از فرصت های جدید با بینش داده های ارائه شده مشکل دارند.

شاخص های داشبورد مدیریتی مرحله بعدی پیشرفت در گزارش دادن است و راهی واقعاً عالی برای رهبران است که نه تنها اطلاعات مربوط به معیارهای حیاتی منابع انسانی را مصرف می کنند ، بلکه براساس آن عمل می کنند. پس از مشخص شدن این معیارها ، داشبورد امکان تجزیه و تحلیل روندها و پرت ها را فراهم می کند که تحقیقات بیشتری را ضروری می کند.

برخی از بینش های برتر  در داشبورد مدیریتی کسب و کارهایی که در حال حاضر بدنبال آن هستند ، در مورد عملکرد کارمندان ، برنامه ریزی سرشماری ، خط ها ، اثربخشی جذب نیرو ، شکاف مهارت ها ، برنامه ریزی جانشینی و تقاضای های آینده و اینکه آیا عرضه در دسترس است - به ویژه در شرکت. هنگامی که خطوط داده ایجاد می شود ، منابع انسانی می تواند در مورد وقایع مانند احتمال موفقیت نامزد و خطرات پرواز پیش بینی کند و انگیزه هایی را برای کارمندان با  برای شرکت در شرکت ایجاد کند.

مزایای ایجاد داشبورد های مدیریت

در زندگی خارج از کار ، کارمندان عادت دارند به داشبوردی دسترسی پیدا کنند که به آنها امکان می دهد داده ها را به صورت واقعی مشاهده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد