مزیت همکاری با شرکت مشاور مدیریت

مشاوره مدیریت دو چهره دارد: یکی مزایا را نشان می دهد و دیگری معایب را تحمل می کند. این نیروهای مخالف موقعیت را موجب رضایت و مالیات می کنند. برای یادگیری نکات مثبت و منفی موسسه مشاور مدیریت ، به خواندن این پست ادامه دهید.

مزایای شغل مشاوره مدیریت چیست؟

در زیر چهار مزیت متداول کار به عنوان مشاور مدیریت ذکر شده است.

جبران خسارت

این حقوق پنج رقمی به طور مداوم افراد جدیدی را به خود جذب کرده و کارمندان این صنعت را نگه داشته است. بسته به اندازه شرکت ، کشور و مسئولیت های تعیین شده ، فارغ التحصیلان جدیدی که استخدام می شوند معمولاً حقوق پنج رقمی دریافت می کنند. علاوه بر غرامت سخاوتمندانه ، مشاوران کمک هزینه ، بیمه و سایر مزایا دریافت می کنند. در زمان بحران اقتصادی ، این بسته انگیزه بسیاری از افراد جویای کار است.

توسعه مهارت

مسئولیت های موقعیت شرکت مشاور مدیریت ، مهارت های تحلیلی ، سازمانی و ارتباطی مشاور را تیزتر می کند. این قابلیت ها بصورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین با تجربه طولانیتر بهبود می یابند. حتی اگر یک مشاور تصمیم به ترک صنعت بگیرد ، می تواند این مهارت های پیشرفته را در سمت های بعدی به کار گیرد.

تجربه با ارزش

مسئولیت های یک مرکز مشاوره مدیریت می تواند به صورت فردی خلاصه شود که به یک سازمان کمک می کند تا کارایی و سود خود را بهبود بخشد. مطالعات تحقیقاتی و تقسیم بازار و تجزیه و تحلیل رقابت بر رشد شرکت متمرکز است ، که به طور غیرمستقیم به هزاران کارمند کمک می کند. این هدف به مشاوران آرزوهایی نجیب می بخشد و آنها به طور مستمر دانش خود را افزایش می دهند زیرا این شغل بسیار روشنفکر است.

شبکه گسترده

مشاوران تعیین شده اند تا در پروژه های متنوع برای مشتریان مختلف کار کنند. به همین دلیل ، آنها می توانند شبکه خود را بدون تلاش زیاد گسترش دهند. ارتباطات آنها ، اگر به درستی پرورش یابد ، می تواند منجر به فرصت های بیشتر ، اشتغال بهتر و دوستی های پایدار شود.

معایب شغلی مشاور مدیریت چیست؟

موقعیت مرکز  مشاوره مدیریت نیز دارای معایبی است. چهار مورد از آنها در زیر ذکر شده است:

ساعتهای طولانی

مشاوران مدیریت به دلیل ماهیت شغلشان ساعتهای طولانی کار می کنند ، از 60 تا 80 ساعت در هفته. وقت آنها با جلسات مشتری و تیم ، مصاحبه ، کارگاه آموزشی ، حل مسئله ، بحث گروهی متمرکز و ارتباط با مشتری صرف می شود. از این رو ، مشاوران برای انجام تجزیه و تحلیل و ارزیابی نیاز به ساعات اضافی دارند تا بتوانند به موقع و ماهرانه خواسته های مشتری را برآورده کنند.

 

ساعات کار در بین شرکت ها متفاوت است ، اما در شرکت های مشاور سطح بالای مدیریت مانند McKinsey ، Bain ، Booz و BCG ، انتظار می رود که به طور متوسط ​​بیش از 60 ساعت در هفته کار کنند.

مسافرت رفتن

یکی از باورهای غلط رایج مشاوران مشتاق این است که سفر یک بخش جذاب از حرفه مشاوره مدیریت است. در ابتدا سفر می تواند هیجان انگیز باشد ، اما وقتی مشاوران متوجه می شوند که چه مدت از وقت خود را صرف هواپیما و هتل می کنند ، راحتی خانه را از دست می دهند. مسافرت همچنین می تواند طاقت فرسا باشد. مشاوران دائماً در حال سازگاری با محیط جدید ، فرهنگ جدید و افراد متنوع هستند. علاوه بر این ، مشاوران در طول سفر خود وقت اوقات فراغت و گشت و گذار ندارند زیرا در کار خود مصرف می کنند.

کمبود وقت خانواده

از آنجا که مشاوران بیشتر وقت خود را به کار و مسافرت می گذرانند ، آنها وقت خود را با خانواده خود فدا می کنند. وقتی آنها بعد از کار به خانه می آیند ، خانواده شان شام را تمام کرده اند و بچه ها از قبل خوابیده اند. به دلیل خواسته های شغلی ، از دست دادن تولد ، سالگرد و سایر اجتماعات خانوادگی یک اتفاق معمول است. مشاوران برای مدیریت وقت خود به نظم و انضباط مطلوب نیاز دارند.

فشار

تحقیقات ، تجزیه و تحلیل ها و حجم زیاد کار می تواند باعث استرس هر مشاور مدیریتی شود. علاوه بر این ، مشاوران به طور مستمر با مدیریت آشفته و کارمندان دشوار سر و کار دارند. اعضای تیم مشاور همیشه به دلیل تفاوت دیدگاه ها و شخصیت ها با هم کنار نمی آیند.

اگر تمام معایب ذکر شده در بالا را جمع کنید ، متوجه خواهید شد که یک مشاور مدیریت بسیار استرس آور است.

شما همچنین می توانید مانند ...

    نحوه تغییر شغل خود به مشاور مدیریت

    تعادل کار و زندگی مشاوره مدیریت

    برخی از مواردی که مشاوران مدیریت می دانند اما اکثر مردم نمی دانند چیست؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد