مدیریت ریسک چیست؟

در هر مشاغل، از فروشگاه گوشه کوچک گرفته تا سازنده بزرگ، چالش های مشترکی در رابطه با بیمه، مطالبات و به طور کلی ریسک وجود دارد. ساختمان ها می توانند در اثر آتش سوزی آسیب ببینند، کسی ممکن است بلغزد و سقوط کند، غالباً تصادف با وسایل نقلیه اتفاق می افتد و یا در اثر محصولات معیوب، تلفاتی رخ می دهد.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، درک موفقیت مدیریت سازمان و یادگیری کنترل مسئولیت برای موفقیت یک سازمان حیاتی است.

در زیر شامل کلیه اطلاعاتی است که شما برای درک بازار بیمه و شروع کار با مدیریت ریسک نیاز دارید.

مدیریت ریسک چیست؟

همه می دانند فرآیند مدیریت ریسک و خطر چیست. ما کلمه روزمره را به کار می بریم و به طور منظم ریسک می کنیم، خواه متوجه آن شویم یا نشویم. در هر تصمیمی که می گیرید، هنگام ارزیابی جوانب مثبت و منفی، یک ارزیابی ریسک نیز انجام می دهید.

چالش این است که فرآیند آگاهانه تری در محل کار شما ایجاد شود.

بنابراین مدیریت ریسک چیست؟

مدیریت ریسک فرآیند تصمیم گیری و تصمیم گیری است که اثرات سوverse ریسک بر روی سازمان را به حداقل می رساند. اثرات سوverse ریسک می تواند مانند حق بیمه و هزینه های مطالبات عینی یا قابل اندازه گیری باشد، و یا کمی سازی آن از جمله آسیب به شهرت یا کاهش بهره وری دشوار است. با تمرکز توجه بر روی ریسک و تعهد منابع لازم برای کنترل و کاهش ریسک، یک تجارت از خود در برابر عدم اطمینان محافظت می کند، هزینه ها را کاهش می دهد و احتمال تداوم و موفقیت کسب و کار را افزایش می دهد.

ریسک در جایی وجود دارد که فرصتی برای سود یا ضرر وجود داشته باشد. از نظر ضرر، معمولاً خطرات را به عنوان مواجهه با ضرر یا به سادگی در معرض خطر قرار می دهیم. آتش در معرض قرار گرفتن است. محصولات معیوب یا افترا در معرض مسئولیت هستند. از دست دادن مشاغل ناشی از ساختمان آسیب دیده یا شهرت مخدوش نیز در معرض خطر است.

میزان خطر را می توان به شرح زیر بیان کرد:

خطر = احتمال x شدت

احتمال احتمال وقوع یک واقعه است و شدت آن میزان و هزینه ضرر ناشی از آن است.

به طور کلی، خطرات ممکن است به دو دسته تقسیم شوند:

ریسک خالص - خطراتی که نتایج احتمالی آن ضرر باشد یا ضرر نداشته باشد. این موارد شامل مواردی مانند از بین بردن آتش سوزی، سرقت از ساختمانی، درگیر شدن یک کارمند در تصادف وسایل نقلیه موتوری و غیره است.

خطر احتمالی - خطراتی که نتایج احتمالی آن ضرر، سود یا وضعیت موجود باشد. این شامل مواردی مانند سرمایه گذاری در بورس سهام و تصمیمات تجاری مانند خطوط تولید جدید، مکان های جدید و غیره است.

چرا ریسک را مدیریت کنیم؟

دلایل زیادی برای مدیریت ریسک وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

·         صرفه جویی در منابع: افراد، درآمد، دارایی، دارایی، زمان

·         محافظت از چهره عمومی

·         محافظت از مردم در برابر آسیب

·         پیشگیری / کاهش مسئولیت حقوقی

·         حفاظت از محیط زیست

فرآیند مدیریت ریسک

·         قرار گرفتن در معرض بالقوه برای از دست دادن

·         فرکانس و شدت را اندازه گیری کنید

·         گزینه های جایگزین را بررسی کنید

·         تصمیم بگیرید کدام گزینه ها را استفاده کنید

·         تکنیک های انتخاب شده را پیاده سازی کنید

نظارت بر نتایج

بسیاری از مشاغل برای جلوگیری از ضرر و زیان یا کاهش خطرات هر روز کارهایی انجام می دهند اما آن را مدیریت ریسک نمی دانند. بیشتر صاحبان مشاغل و مدیران با احتیاط بسیار مراقبت می کنند تا کارهایی مانند جلوگیری از حوادث، حفاظت از اموال و جلوگیری از آسیب رساندن مشتریان و کارمندان را انجام دهند.

هر تلاشی برای مدیریت ریسک ها مثبت است. با این حال، مهم است که یک فرایند رسمی را دنبال کنید تا از انسجام و دقت کامل اطمینان حاصل کنید. موارد زیر عناصر اساسی فرآیند مدیریت ریسک هستند.

بیمه چگونه کار می کند؟

بیمه برای بسیاری از افراد یک رمز و راز است. به زبان ساده، یک شرکت بیمه پول گروه بزرگی را جمع می کند و قول می دهد که اگر یکی از گروه ها از قبل از قبل خسارت ببیند، آنگاه استخر خسارت را پرداخت خواهد کرد.

صاحبان مشاغل و افراد با خیال راحت هزینه مقرون به صرفه بیمه را معامله می کنند که ضرر زیادی به معنای نابودی مالی نخواهد بود.

اگر یک شرکت بیمه قبل از در نظر گرفتن درآمد سرمایه گذاری سود کسب کند، آن را سود پذیره نویسی می نامند. گفتگو یک خسارت پذیره نویسی است.

پذیره نویسی تصمیمی است که برای چه چیزی و برای چه مقدار بیمه کند. اگر پذیره نویسان وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، در این صورت شرکت بیمه باید بتواند میزان پرداخت مطالبات و هزینه های خود را پیش بینی کند و حق بیمه متناسب با سود را دریافت کند.

 

اما این نادر است. بیشتر شرکت های بیمه درآمد خود را از طریق درآمد سرمایه گذاری کسب می کنند.

آنها مقادیر زیادی پول را به عنوان حق بیمه دریافت می کنند و آن را سرمایه گذاری می کنند. آنها بر این واقعیت متکی هستند که معمولاً بین زمان جمع آوری حق بیمه و پرداخت خسارت زمان طولانی است. وقتی ROE بیمه (بازده سهام) زیاد است، در آن صورت بیمه ها می توانند زیان پذیره نویسی کنند و همچنان سودآور باشند. وقتی ROE کم است، آنها به دنبال حق بیمه بالاتر برای جبران خسارات گذشته و پرداخت خسارات آینده هستند.

وقتی شرکت های بیمه چند سالی را پشت سر می گذارند که مطالبات زیاد و ROE پایین است، نرخ ها را افزایش می دهند تا خسارات گذشته را جبران کنند. سپس، وقتی چند سال خوب را سپری کردند، دوباره رقابت می کنند و شروع به کاهش قیمت می کنند. پس از چند سال، آنها دوباره تأثیر حق بیمه کم و مطالبات زیاد را احساس می کنند و باید حق بیمه را افزایش دهند. و در چرخه می رود!

هنگامی که شما کسی هستید که برای این حق بیمه پرداخت می کنید، تهیه بودجه برای آن بسیار ناامید کننده و چالش برانگیز است. نرخ های بیمه می توانند از بالای چرخه تا پایین 100٪، 200٪، 300٪ یا حتی بیشتر متغیر باشند.

وقتی می خواهید بیمه نامه خود را تمدید کنید یا برای سایر بیمه ها خرید می کنید، آنها به نسبت خسارت شما نگاه می کنند. آنها حق بیمه پرداختی شما را در مقایسه با هزینه ای که در مطالبات برای آنها هزینه کرده اید، در نظر می گیرند.

اگر نسبت ضرر خوبی داشته اید، در دراز مدت باید به شرایط و قیمت بهتری برسید. اگر نسبت ضرر بدی داشته اید، ممکن است نرخ های بالاتری پرداخت کنید، موارد استثناlusions اضافه کنید، محدودیت ها کاهش یابد، کسر کسری افزایش یابد یا تمدید نشود. آنچه که نسبت خسارت قابل قبولی را تشکیل می دهد به شرکت بیمه، نوع تجارت و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد، اما بدیهی است هرچه پایین تر، بهتر است!

توجه به این نکته مهم است که بیمه گران نیازی به بیمه کردن مشاغل شما ندارند. ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد که تنظیم کننده ها بیمه انواع خاصی از خطر را اجباری می دانند، اما این نادر است. از آنجا که آنها مجبور نیستند شما را بیمه کنند، مهم است که مطمئن شوید که شما یکی از خطرات خوبی هستید که آنها بعنوان بخشی از کتابشان می خواهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد