حتی (و به ویژه) مدیران عامل می توانند از بهبود مستمر بهره مند شوند. یادگیری مدیرعامل حرفه ای بهتر برای کارآفرینانی که مدیران خود را آغاز نکرده اند و به واسطه ایجاد خودشان در این نقش قرار گرفته اند کلیدی است.
یاد بگیرید که سه اولویت اصلی را در هر زمان داشته باشید. مطمئناً ، شما همیشه چیزهای کوچک زیادی دارید. اما قربانی لیست کارهای خود نشوید. فراموشی روزانه را توسعه دهید - از خود بپرسید که هر روز مهمترین چیز چیست.
خیلی راحت می توانید در اشتیاق عمیق خود نسبت به کاری که انجام می دهید ، غرق شوید و آنچه را که به عنوان مدیرعامل در آنجا انجام می دهید از دست بدهید: ارزش سهامداران را افزایش دهید. برای مشتریان خود ارزش ، برای تیم خود و ارزش برای سهامداران خود ایجاد کنید.
بهترین راه برای رساندن پیام خود از طریق قصه گویی است. از کلمات پر سر و صدا ، صحبت های عجیب و غریب و زبان شرکتی سنگین استفاده نکنید. آن را انسانی ، سبک و با طنز نگه دارید. شما باید تیم خود ، مشتریان و سهامداران خود را مجذوب کنید. مردم با داستان ارتباط برقرار می کنند ، نه کلمات پر سر و صدا.
از خود بپرسید: اگر فردا تجارت شما ناپدید شود ، آیا واقعاً مهم است؟ به کی؟ و چرا؟ تغییری در جهان ایجاد کنید. در شرکت مشاوره غزال ما یک هدف جامع داریم که به آن خدمت می کنیم: به مردم اجازه می دهیم رویای خود را برای تبدیل شدن به رئیس خود و ایجاد مشاغل خود از ابتدا زندگی کنند.
تفویض اختیار را با دروازه بان اشتباه نگیرید. شما باید دروازه بان نهایی در شرکت خود باشید - شما تعیین کننده و تعیین کننده استاندارد هستید. مردم شما را مجبور خواهند کرد که استانداردهای خود را به خاطر حرکت سریعتر یا آزادی بیشتر به خطر بیاندازید. فریب نخورید و به خودتان وفادار بمانید.
اعضای تیم شما اغلب به شما می گویند "از کوچک شروع کنید". اگر از کوچک شروع کنید ، کوچک می مانید! بزرگ شروع کنید و اهداف بزرگ جسورانه تعیین کنید. اگر تیر دروازه را پایین بگذارید ، در بهترین حالت خوب خواهید بود. کارکنان را خارج از محدودیت خود بکشید. آنها ممکن است شکایت کنند که شما بیش از حد انتظار دارید ، اما در نهایت از این بابت از شما تشکر خواهند کرد. هیچ پاداشی بزرگتر از این نیست که به کارکنان خود کمک کنید تا به آنچه که فکر می کردند غیرقابل دستیابی است برسند.
اعتماد به نفس را با بازتاب خود اشتباه نگیرید. مدیران عامل بزرگ بسیار خود را منعکس می کنند و از خود مطالبه گر هستند. در حضور تیم خود به خود شک نکنید. وقتی به خانه می روید و به آینه نگاه می کنید ، به خودتان شک کنید. مشخص کنید که تیم شما از شما به چه چیزی نیاز دارد. اگر هر روز قدم بردارید ، راکد خواهید ماند.
وظیفه شما به عنوان مدیرعامل این است که بیشتر به دیگران خدمت کنید تا آنها به شما خدمت کنند. دیگر به این فکر نکنید که از مردم به چه چیزی نیاز دارید و از آنها بپرسید که آنها از شما به چه چیزی نیاز دارند. مشخص کنید مشتریان شما به چه چیزی نیاز دارند ، تیم شما به چه چیزی نیاز دارد و سهامداران شما به چه چیزی نیاز دارند. سپس به آنها در تحقق این امر کمک کنید.
مدیرعامل یک کسب و کار - به ویژه اگر موسس آن هستید - یک غلتک احساسی است. لحظات بسیار پایینی خواهید داشت. اجازه ندهید فشار احساسی شما را بشکند. مردم شما را بهتر از آنچه فکر می کنید می خوانند و اگر بوی آسیب پذیری و ضعف آنها را احساس کنند ، قدرت کمتری دارید.