مزیت استفاده از داشبورد مدیریتی

داشبورد چیست ؟ داشبورد های مدیریتی ابزاری است که برای مدیریت اطلاعات و هوش تجاری استفاده می شود. داشبورد داده ها مانند داشبورد خودرو ، اطلاعات مهم را از چندین منبع داده در یک مکان و با دسترسی آسان سازماندهی ، ذخیره و نمایش می دهند. با استفاده از تجسم داده ها ، داشبوردهای رایانه معیارها را بصورت منحصر به فرد به صورت بصری ارتباط می دهند تا به کاربران در درک روابط پیچیده در داده هایشان کمک کند.

در داشبورد مدیریت داده ها ، تراز کردن بین معیارهای مختلف اما مرتبط ، شناسایی روندها و پیشگیری از چالش های احتمالی پنهان در داده های سازمان ، آسان تر است. با کمک تلفن های هوشمند ، تبلت ها و سایر فناوری های تلفن همراه ، از داشبورد نیز برای انتقال اطلاعات مربوطه به مخاطبان در هر زمان و هر مکان استفاده می شود. با کمک داشبورد مدیریت پروژه ، آنها می توانند به سادگی داشبورد رایانه را باز کرده و محل دقیق پروژه را ببینند ، در صورت لزوم اقامت یا تغییرات را ایجاد کرده و ارزیابی دقیقی از زمان اتمام پروژه ارائه دهند. بهترین داشبوردها سفارشی شده ، ایمن شده و با کاربران نهایی موردنظر خود به اشتراک گذاشته می شود.

داشبوردهای مدیریتی کسب و کار چیست؟

به نوعی ، تقریباً هر داشبورد مدیریت که توسط یک کسب و کار استفاده می شود در این دسته قرار می گیرد. اصطلاح "داشبورد تجاری" به طور خاص به ابزارهای گزارش دهی اشاره می کند که این اهداف را برآورده می کند:

پیگیری معیارهای مهم کسب و کار

داشبورد کارآمد کسب و کار باید بر روی داده های سطح بالای مرتبط با موفقیت کلی کسب و کار تمرکز کند. در بیشتر موارد ، هر معیار در داشبورد باید از مهمترین معیار کسب و کار پشتیبانی کند: نتیجه نهایی. هدف داشبورد کسب و کار این است که نه تنها اطلاعات مربوط به موفقیت کسب و کار را منتقل کند. این امر درک همسویی آگهی بین بخش ها را آسان می کند ، هر تیم را در مورد اهداف و پیشرفت خود مسئول می داند و به کاربران در شناسایی زمینه هایی که نیاز به اقدامات فوری دارند ، کمک می کند.

داشبورد اجرایی چیست؟

شاخص های داشبورد مدیریتی اطلاعاتی را که ذی نفعان سطح بالا برای اداره یک شرکت ، تجارت یا سازمان نیاز دارند ، جمع آوری و نگهداری می کند. داشبوردهای اجرایی مانند داشبوردهای تجاری عمل می کنند ، با این تفاوت که اطلاعات موجود در آنها باید به طور خاص نیازها و انتظارات مدیران را برآورده کند. مدیران فقط پهنای باند زیادی برای جمع آوری و درک اطلاعات دارند ، به این معنی که در مواقع نیاز به دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود نیاز دارند. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:

داشبورد مدیریتی عملکرد اجرایی

·         مدیریت اجرایی

·         مروری بر نحوه دستیابی گروه ها به اهداف خود

·         داشبورد کارت امتیاز

·         کارت های SCORECARDS

·         بینش در مورد عملکرد و اهداف خاص کارکنان

داشبورد KPI چیست؟

KPI ها (شاخص های کلیدی عملکرد) قلب و روح عملکرد سازمان شما هستند. آنها سنگ قدم هایی هستند که تجارت شما را به سمت موفقیت بلند مدت هدایت می کنند ، بنابراین ردیابی و مقایسه آنها در یک مکان بسیار مهم است. KPI ها باید معیارهای قابل اندازه گیری و ملموسی باشند که به هر کارمند ، تیم و بخش اجازه دهد بفهمد عملکرد آنها چگونه بر موفقیت سازمان تأثیر می گذارد - و داشبورد KPI شما جایی است که این معیارها ذخیره می شوند. یک داشبورد KPI موفق باید:

·         اهداف و اهداف ملموس را برای هر بخش تعیین کنید

·         تسهیل پاسخگویی در هر بخش

·         در مورد اهداف و پیشرفت ها به روز رسانی واقعی را ارائه دهید

داشبورد پروژه چیست؟

مانند داشبوردهای KPI ، داشبوردهای پروژه اهداف ملموس را دنبال می کند. با این حال ، "هدف" داشبورد پروژه در مورد دستیابی به سهمیه فروش یا افزایش درآمد بازاریابی تا حد مشخص نیست. در عوض ، داشبوردهای پروژه معیارهای خاص مربوط به پیشرفت و تکمیل یک پروژه را دنبال می کند. این بدان معناست که داشبوردهای پروژه به طور کلی معیارهای زمان بندی بیشتری را نسبت به اکثر داشبورد ها شامل می شود:

داشبورد پروژه

اینها سوالاتی است که بیشتر - اگر نه همه - مدیران پروژه به طور روزانه از خود می پرسند. با در اختیار داشتن این معیارها در یک مکان ، مدیران پروژه می توانند از ورود غیر ضروری به چندین منبع داده و مقایسه اطلاعات برای دریافت گزارش پیشرفت ساده جلوگیری کنند. با کمک داشبورد مدیریت پروژه ، آنها می توانند به سادگی داشبورد را باز کرده و محل دقیق پروژه را ببینند ، در صورت لزوم اقامت یا تغییرات ایجاد کنند و ارزیابی دقیقی از زمان اتمام پروژه ارائه دهند.

داشبوردهای مدیریتی و مزیت هایی که برای کسب و کارتان به همراه دارند

ایجاد داشبورد مدیریت دیگر اختیاری نیست. بیاموزید که چرا داشتن یکی برای تیم اجرایی خود برای مشاهده نتایج و KPI ها برای موفقیت ضروری است.

صرف نظر از سبک یادگیری ترجیحی شما ، داشبورد مدیریت یک ابزار تجاری است که کلمات ، اعداد و عناصر بصری را در یک قالب خواندنی آسان جمع آوری می کند که هم از نظر زیبایی خوشایند است و هم برای ذهن اعداد محور جذاب است.

ما موارد زیر را پوشش می دهیم تا به شما کمک کنیم تا برای نیازهای تجاری خود یک داشبورد مدیریتی برنده تهیه کنید:

·         داشبورد مدیریت چیست؟

·         چرا به داشبورد مدیریت نیاز دارم؟

·         7 معیار و KPI برای گنجاندن در داشبورد مدیریت

داشبورد مدیریت چیست؟

داشبورد مدیریتی بصورت تصویری کلیه شاخصهای مهم عملکرد کلیدی کسب و کار (KPI) را در یک مکان ارائه می دهد. داشبوردهای مدیریتی در قالبی آسان برای خواندن ارائه می شوند و تا سطح C با مدیران شرکت به اشتراک گذاشته می شوند ، به طوری که همه اهداف ، معیارها ، اقلام عملکرد و KPI ها برای همه مشخص شده است.

این داشبوردها به تیم ها کمک می کند تا پیشرفت و موفقیت معیارهای کل شرکت را پیگیری کرده و مدیریت را قادر سازند تا تصمیمات مبتنی بر داده را در مورد اهداف تجاری آینده اتخاذ کند.

داشبوردهای مدیریت ممکن است شامل نمودارها ، تصاویر ، جداول ، داده های عددی و داده های مطالعات موردی یا ترکیبی از این عناصر باشد. این داشبوردها ابزارهای مهمی برای ساده سازی فرایندهای مدیریتی هستند که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده و دیده می شوند.

چرا به داشبورد مدیریت نیاز دارم؟

داشبوردهای مدیریتی همه معیارهای کسب و کار را در یک نقطه ساده و در قالب قابل فهم و جذاب از نظر بصری برای مدیران شرکت به منظور دریافت تصاویری از روند پیشرفت در کسب و کار شما ، با جزئیات نحوه عملکرد عالی هر تیمی یا عدم موفقیت آنها در نظر می گیرد. معیارهای سالانه یا سه ماهه

برای تشریح اهمیت داشبوردهای مدیریتی ، Catriona Jasica از Top Vouchers Code یادآور می شود: "داشبورد مدیریت همه چیز را در مورد مدیریت KPI های مهم در یک مکان ، به اشتراک گذاری بینش و تصمیم گیری سریع بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده است."

داشبورد مدیریت یک زبان جهانی است که همه به آن صحبت می کنند. شامل عناصر بصری ، اعداد ، نمودارها و نمودارها ، نمی توانید با ساختن آنها اشتباه کنید. بیایید دریابیم که چه چیزی را باید در داشبورد مدیریت خود قرار دهید تا از آن برای تیم اجرایی شما ارزشمندتر باشد.

 

*نکته ویراستار: Databox دارای نزدیک به 300 قالب مختلف است که می توانید از آنها انتخاب کنید تا بتوانید داشبوردها را برای هرگونه نیاز تجاری ایجاد کنید. این که آیا تمرکز شما بر ردیابی ترافیک وب ، درآمد مکرر سالانه یا تعداد سرنخ های کسب شده است ، Databox الگوی داشبورد مناسب را برای شما دارد.

7 معیار و KPI برای گنجاندن در داشبورد مدیریت

بسیار خوب ، بنابراین ما شما را متقاعد کردیم که یک داشبورد مدیریت ایجاد کنید. اما شما هیچ ایده ای ندارید که چه نوع محتوایی باید شامل شود. به همین دلیل است که ما از 10 متخصص برای ایجاد داشبورد مدیریتی کامل کمک خواسته ایم.

آنها گفتند که اجزای زیر باید شامل شوند:

·         هزینه جذب مشتری (CAC)

·         شاخص های وضعیت قرمز-کهربا سبز (RAG)

·         عملکرد کمپین و کلیک ها

·         مقایسه های ربع به چهارم

·         مدت زمان روی صفحه و مدت زمان جلسه

·         سود و زیان ماهانه

·         درآمد هدف در مقابل درآمد واقعی

به عنوان تعداد شگفت انگیز هزینه جذب و افزایش درآمد مشتری ، بنابراین ما قطعاً در مورد این دو نکته با جزئیات بسیار گسترده صحبت خواهیم کرد.

1. هزینه جذب مشتری (CAC)

هزینه جذب مشتری (CAC) هزینه به دست آوردن مشتری جدید یا مجموع پولی است که تیم شما برای بازاریابی ، جذب و جلب مشتری برای تصمیم گیری خرید هزینه می کند.

از آنجا که این می تواند یک منطقه هزینه بزرگ برای تیم شما باشد ، معیار مهمی است که تا حد امکان به آن نزدیک شوید یا به آن نزدیک شوید. حتی اگر در حال کسب درآمد هستید ، اگر CAC را برای هر مشتری در نظر نمی گیرید ، سود خالص شما ممکن است کمتر از آنچه شما تخمین می زنید باشد.

مایکل دی براون از موسسه نتایج تازه در این مورد توضیح بیشتری می دهد. براون خاطرنشان می کند: "ضررها می توانند به عنوان رشد در تجارت تجلی پیدا کنند. ممکن است یک مشتری در حال خرید باشد ، تعداد فروش و درآمد افزایش یابد ، اما اگر ندانید که چقدر برای جذب خریدار و اندازه گیری آن در مقایسه با آنچه در خرید به شما پس می دهند ، هزینه می کنید ، در این صورت هستید. آشفتگی در کوتاه ترین زمان. "

شاید فکر کنید: اگر ما پول در می آوریم ، آیا واقعاً مهم است که خرید مشتری جدید چقدر هزینه دارد؟ کاملاً انجام می دهد. چرا؟ زیرا ، همانطور که براون توضیح می دهد ، هنگامی که CAC خود را می شناسید ، "می دانید که آیا حمایت مشتری خاصی واقعاً ارزش دارد یا نه. با CAC ایجاد شده و با طول عمر مشتری اندازه گیری می شود.

ime value (CLV) ، شما می توانید بدانید کدام کانال های جذب مشتری کار می کند و کدام باید به طور کامل یا جزئی بازنگری شود. "

اگر هزینه ای برای جذب مشتری بیشتر از ارزش خالص خرید آن مشتری - یا چند مشتری - باشد ، می دانید که هزینه های خود را کاهش دهید تا حاشیه سود را به سطح مناسب برگردانید.

2. شاخص های وضعیت قرمز-کهربا سبز (RAG)

شاخص های وضعیت RAG یک عنصر بصری (مناسب برای داشبورد مدیریت شما) است که از رنگ های قرمز ، کهربایی (زرد) و سبز استفاده می کند تا نشان دهد کدام پروژه ها و تحویل ها نیاز به توجه فوری دارند.

گاهی اوقات به عنوان مقادیر شاخص "روشنایی راهنمایی و رانندگی" شناخته می شوند ، رنگها نشان دهنده موارد زیر هستند:

·         قرمز: نامطلوب ، منفی ، نیاز به اقدام فوری دارد

·         کهربا: خنثی ، عادی عمل کنید

·         سبز: مطلوب ، مثبت ، نیاز به اقدامات فوری کمتری دارد

3. عملکرد کمپین و کلیک ها

در حالی که ممکن است این معیار بیشتری به نظر برسد ، کلیک بر روی کمپین های شما ، همراه با هزینه آن کلیک ها - به طور کلی عملکرد کمپین را در نظر بگیرید - قطعاً چیزی است که باید در داشبورد مدیریت خود قرار دهید. این معیاری است که بر درآمد تأثیر می گذارد ، بنابراین چیزی است که مدیران می خواهند بدانند.

بارت تورچینسکی از ResumeLab اهمیت این موضوع را بیشتر توضیح می دهد: "ما می توانیم ببینیم که کمپین های ما با چند کلیک ، چقدر هزینه می کنیم ، به علاوه هزینه برای هر مشتری. دیدن نتایج تلاشهای ما به وضوح بسیار عالی است. ما از این برای تقویت روحیه کسانی که در این کمپین ها فشار می آورند استفاده می کنیم. اگر در این معیار ضعیف باشیم ، می توانیم به سرعت خود را تنظیم کرده و به تیم کمک کنیم. "

نکته ویراستار: استفاده از الگوی داشبورد Google Ads می تواند به تیم شما کمک کند تا مهمترین معیارها را نمایش دهند: نمایش ، کلیک ، تبدیل و موارد دیگر.

مدیریت ریسک چیست؟

در هر مشاغل، از فروشگاه گوشه کوچک گرفته تا سازنده بزرگ، چالش های مشترکی در رابطه با بیمه، مطالبات و به طور کلی ریسک وجود دارد. ساختمان ها می توانند در اثر آتش سوزی آسیب ببینند، کسی ممکن است بلغزد و سقوط کند، غالباً تصادف با وسایل نقلیه اتفاق می افتد و یا در اثر محصولات معیوب، تلفاتی رخ می دهد.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، درک موفقیت مدیریت سازمان و یادگیری کنترل مسئولیت برای موفقیت یک سازمان حیاتی است.

در زیر شامل کلیه اطلاعاتی است که شما برای درک بازار بیمه و شروع کار با مدیریت ریسک نیاز دارید.

مدیریت ریسک چیست؟

همه می دانند فرآیند مدیریت ریسک و خطر چیست. ما کلمه روزمره را به کار می بریم و به طور منظم ریسک می کنیم، خواه متوجه آن شویم یا نشویم. در هر تصمیمی که می گیرید، هنگام ارزیابی جوانب مثبت و منفی، یک ارزیابی ریسک نیز انجام می دهید.

چالش این است که فرآیند آگاهانه تری در محل کار شما ایجاد شود.

بنابراین مدیریت ریسک چیست؟

مدیریت ریسک فرآیند تصمیم گیری و تصمیم گیری است که اثرات سوverse ریسک بر روی سازمان را به حداقل می رساند. اثرات سوverse ریسک می تواند مانند حق بیمه و هزینه های مطالبات عینی یا قابل اندازه گیری باشد، و یا کمی سازی آن از جمله آسیب به شهرت یا کاهش بهره وری دشوار است. با تمرکز توجه بر روی ریسک و تعهد منابع لازم برای کنترل و کاهش ریسک، یک تجارت از خود در برابر عدم اطمینان محافظت می کند، هزینه ها را کاهش می دهد و احتمال تداوم و موفقیت کسب و کار را افزایش می دهد.

ریسک در جایی وجود دارد که فرصتی برای سود یا ضرر وجود داشته باشد. از نظر ضرر، معمولاً خطرات را به عنوان مواجهه با ضرر یا به سادگی در معرض خطر قرار می دهیم. آتش در معرض قرار گرفتن است. محصولات معیوب یا افترا در معرض مسئولیت هستند. از دست دادن مشاغل ناشی از ساختمان آسیب دیده یا شهرت مخدوش نیز در معرض خطر است.

میزان خطر را می توان به شرح زیر بیان کرد:

خطر = احتمال x شدت

احتمال احتمال وقوع یک واقعه است و شدت آن میزان و هزینه ضرر ناشی از آن است.

به طور کلی، خطرات ممکن است به دو دسته تقسیم شوند:

ریسک خالص - خطراتی که نتایج احتمالی آن ضرر باشد یا ضرر نداشته باشد. این موارد شامل مواردی مانند از بین بردن آتش سوزی، سرقت از ساختمانی، درگیر شدن یک کارمند در تصادف وسایل نقلیه موتوری و غیره است.

خطر احتمالی - خطراتی که نتایج احتمالی آن ضرر، سود یا وضعیت موجود باشد. این شامل مواردی مانند سرمایه گذاری در بورس سهام و تصمیمات تجاری مانند خطوط تولید جدید، مکان های جدید و غیره است.

چرا ریسک را مدیریت کنیم؟

دلایل زیادی برای مدیریت ریسک وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

·         صرفه جویی در منابع: افراد، درآمد، دارایی، دارایی، زمان

·         محافظت از چهره عمومی

·         محافظت از مردم در برابر آسیب

·         پیشگیری / کاهش مسئولیت حقوقی

·         حفاظت از محیط زیست

فرآیند مدیریت ریسک

·         قرار گرفتن در معرض بالقوه برای از دست دادن

·         فرکانس و شدت را اندازه گیری کنید

·         گزینه های جایگزین را بررسی کنید

·         تصمیم بگیرید کدام گزینه ها را استفاده کنید

·         تکنیک های انتخاب شده را پیاده سازی کنید

نظارت بر نتایج

بسیاری از مشاغل برای جلوگیری از ضرر و زیان یا کاهش خطرات هر روز کارهایی انجام می دهند اما آن را مدیریت ریسک نمی دانند. بیشتر صاحبان مشاغل و مدیران با احتیاط بسیار مراقبت می کنند تا کارهایی مانند جلوگیری از حوادث، حفاظت از اموال و جلوگیری از آسیب رساندن مشتریان و کارمندان را انجام دهند.

هر تلاشی برای مدیریت ریسک ها مثبت است. با این حال، مهم است که یک فرایند رسمی را دنبال کنید تا از انسجام و دقت کامل اطمینان حاصل کنید. موارد زیر عناصر اساسی فرآیند مدیریت ریسک هستند.

بیمه چگونه کار می کند؟

بیمه برای بسیاری از افراد یک رمز و راز است. به زبان ساده، یک شرکت بیمه پول گروه بزرگی را جمع می کند و قول می دهد که اگر یکی از گروه ها از قبل از قبل خسارت ببیند، آنگاه استخر خسارت را پرداخت خواهد کرد.

صاحبان مشاغل و افراد با خیال راحت هزینه مقرون به صرفه بیمه را معامله می کنند که ضرر زیادی به معنای نابودی مالی نخواهد بود.

اگر یک شرکت بیمه قبل از در نظر گرفتن درآمد سرمایه گذاری سود کسب کند، آن را سود پذیره نویسی می نامند. گفتگو یک خسارت پذیره نویسی است.

پذیره نویسی تصمیمی است که برای چه چیزی و برای چه مقدار بیمه کند. اگر پذیره نویسان وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، در این صورت شرکت بیمه باید بتواند میزان پرداخت مطالبات و هزینه های خود را پیش بینی کند و حق بیمه متناسب با سود را دریافت کند.

 

اما این نادر است. بیشتر شرکت های بیمه درآمد خود را از طریق درآمد سرمایه گذاری کسب می کنند.

آنها مقادیر زیادی پول را به عنوان حق بیمه دریافت می کنند و آن را سرمایه گذاری می کنند. آنها بر این واقعیت متکی هستند که معمولاً بین زمان جمع آوری حق بیمه و پرداخت خسارت زمان طولانی است. وقتی ROE بیمه (بازده سهام) زیاد است، در آن صورت بیمه ها می توانند زیان پذیره نویسی کنند و همچنان سودآور باشند. وقتی ROE کم است، آنها به دنبال حق بیمه بالاتر برای جبران خسارات گذشته و پرداخت خسارات آینده هستند.

وقتی شرکت های بیمه چند سالی را پشت سر می گذارند که مطالبات زیاد و ROE پایین است، نرخ ها را افزایش می دهند تا خسارات گذشته را جبران کنند. سپس، وقتی چند سال خوب را سپری کردند، دوباره رقابت می کنند و شروع به کاهش قیمت می کنند. پس از چند سال، آنها دوباره تأثیر حق بیمه کم و مطالبات زیاد را احساس می کنند و باید حق بیمه را افزایش دهند. و در چرخه می رود!

هنگامی که شما کسی هستید که برای این حق بیمه پرداخت می کنید، تهیه بودجه برای آن بسیار ناامید کننده و چالش برانگیز است. نرخ های بیمه می توانند از بالای چرخه تا پایین 100٪، 200٪، 300٪ یا حتی بیشتر متغیر باشند.

وقتی می خواهید بیمه نامه خود را تمدید کنید یا برای سایر بیمه ها خرید می کنید، آنها به نسبت خسارت شما نگاه می کنند. آنها حق بیمه پرداختی شما را در مقایسه با هزینه ای که در مطالبات برای آنها هزینه کرده اید، در نظر می گیرند.

اگر نسبت ضرر خوبی داشته اید، در دراز مدت باید به شرایط و قیمت بهتری برسید. اگر نسبت ضرر بدی داشته اید، ممکن است نرخ های بالاتری پرداخت کنید، موارد استثناlusions اضافه کنید، محدودیت ها کاهش یابد، کسر کسری افزایش یابد یا تمدید نشود. آنچه که نسبت خسارت قابل قبولی را تشکیل می دهد به شرکت بیمه، نوع تجارت و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد، اما بدیهی است هرچه پایین تر، بهتر است!

توجه به این نکته مهم است که بیمه گران نیازی به بیمه کردن مشاغل شما ندارند. ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد که تنظیم کننده ها بیمه انواع خاصی از خطر را اجباری می دانند، اما این نادر است. از آنجا که آنها مجبور نیستند شما را بیمه کنند، مهم است که مطمئن شوید که شما یکی از خطرات خوبی هستید که آنها بعنوان بخشی از کتابشان می خواهند.

بهترین مدل های مدیریت استراتژیک

ابزارها یا مدل های مدیریت استراتژیک برای کمک به سازمانها در تهیه برنامه عملیاتی خود برای دستیابی به اهدافشان طراحی شده اند. بسیاری از مدل های برنامه ریزی استراتژیک وجود دارد. ما میدانیم. به همین دلیل ما لیستی از 16 مورد از محبوب ترین ها را جمع آوری کرده و سناریوی مفیدترین آنها را شرح داده ایم.

من مایلم شرط ببندم که یکی از این شرایط آشنا به نظر می رسد:

استراتژی در سازمان شما وجود ندارد ، و شما به شما اختصاص داده شده است که یک مدل برنامه ریزی استراتژیک پیدا کنید تا بتوانید روند برنامه ریزی استراتژیک خود را شروع کنید.

استراتژی شما در کل شرکت موجود است ، اما کاملاً بی اثر است - و شما می خواهید که با استفاده از یک مدل برنامه ریزی استراتژیک (و نرم افزار استراتژی) تفاوت زیادی ایجاد کنید.

استراتژی های مدیریت کل سازمان شما خوب است ، اما یک زمینه در محیط کسب و کار شما (یا روند داخلی) وجود دارد که باید با استراتژی شما دوباره تنظیم شود.

اگر می توانید یکی از این سناریوها را شناسایی کنید ، این مقاله برای شما مناسب است!

مدیریت کلان چیست ؟ هرکدام از مدل های مدیریت استراتژیک را بخوانید یا مدل های مورد نظر خود را از لیست زیر پیدا کنید و به سراغ آنها بروید.

فهرست مطالب: مدل های مدیریت استراتژیک

·         کارت امتیازی متوازن

·         نقشه استراتژی

·         تجزیه و تحلیل SWOT

·         مدل PEST

·         برنامه ریزی شکاف

·         استراتژی اقیانوس آبی

·         پنج نیروی باربر

·         چارچوب VRIO

1. کارت امتیازی متوازن

کارت امتیازی متوازن یک چارچوب الگوی مدیریت استراتژیک است که توسط دکتر ایجاد شده است. رابرت کاپلان و دیوید نورتون. این موارد شما را در نظر می گیرد:

اهداف ، که اهداف سطح بالای سازمانی هستند.

اقداماتی که به شما کمک می کنند بفهمید آیا از نظر استراتژیک به هدف خود می رسید یا خیر.

ابتکارات ، برنامه های کلیدی عملیاتی هستند که به شما در دستیابی به اهداف خود کمک می کنند.

روش های زیادی برای ایجاد کارت امتیازی متوازن وجود دارد ، از جمله استفاده از برنامه ای مانند Excel ، Google Sheets یا PowerPoint یا استفاده از نرم افزار گزارش. به عنوان مثال ، تصویر زیر مربوط به نرم افزار گزارش ClearPoint است.

مثال کارت امتیازی متوازن

بعد از اتمام BSC ، این فقط یکی از "نماهایی" است که می توانید در نرم افزار کارت امتیازی مشاهده کنید. این به شما جزئیات سطح بالایی از اقدامات و ابتکارات خود را می دهد و به شما امکان می دهد با کلیک کردن بر روی هر یک از آنها تمرین کنید. با یک نگاه می توانید بگویید وضعیت RAG هر هدف ، معیار یا ابتکار چیست. (رنگ سبز نشان می دهد که همه چیز طبق برنامه پیش می رود ، در حالی که زرد و قرمز نشان می دهد که درجات مختلفی با هر چیزی که بررسی می شود مشکل دارد.)

در کل ، کارت امتیازی متوازن یک روش موثر و اثبات شده است تا تیم خود را با همان استراتژی خود در یک صفحه قرار دهید.

همچنین نگاه کنید به: یک نمونه کارت امتیازی متعادل و کامل و جامع

2. نقشه مدیریت استراتژیک

کاربرد مدیریت استراتژیک در سازمانها  بصری است که برای برقراری ارتباط واضح با یک برنامه استراتژیک و دستیابی به اهداف سطح بالای تجاری طراحی شده است. نگاشت استراتژی بخش عمده ای از کارت امتیازی متوازن است (اگرچه منحصر به BSC نیست) و روشی عالی برای برقراری ارتباط با اطلاعات سطح بالا در سازمان شما در قالب قابل هضم ارائه می دهد.

نقشه استراتژی کارت امتیازی متوازن

یک نقشه استراتژی مزایای زیادی را در بر دارد:

·         این یک نمایش ساده ، تمیز و بصری را ارائه می دهد که به راحتی به آن مراجعه می شود.

·         همه اهداف را در یک استراتژی واحد متحد می کند.

·         این به هر کارمند هدفی واضح می دهد تا هنگام انجام وظایف و تدابیر در ذهن داشته باشد.

·         به شناسایی اهداف اصلی شما کمک می کند.

·         این به شما امکان می دهد بهتر درک کنید کدام عناصر استراتژی شما نیاز به کار دارند.

·         این به شما کمک می کند ببینید اهداف شما چگونه بر دیگران تأثیر می گذارد.

·         همچنین نگاه کنید به: الگوی نقشه استراتژی برای شرکت های متوسط

3. تجزیه و تحلیل SWOT

یکی از انواع مدیریت استراتژیک تجزیه و تحلیل SWOT (یا ماتریس SWOT) یک مدل سطح بالا است که در ابتدای برنامه ریزی استراتژیک سازمان استفاده می شود. این مخفف کلمه "نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدها" است. نقاط قوت و ضعف عوامل داخلی و فرصت ها و تهدیدها عوامل خارجی محسوب می شوند.

در زیر مثالی از تجزیه و تحلیل SWOT از دولت کوئینزلند استرالیا آورده شده است:

مثال تجزیه و تحلیل SWOT

استفاده از تجزیه و تحلیل SWOT به یک سازمان کمک می کند تا تشخیص دهد که در کجا کار می کند و در چه زمینه هایی می تواند پیشرفت کند. اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر هستید ، این مقاله Business News Daily جزئیات اضافی در مورد هر قسمت از تجزیه و تحلیل SWOT و آنچه را که هنگام ایجاد آن باید جستجو کنید ارائه می دهد.

4. مدل PEST

یک الگوی مدیریت استراتژیک مانند SWOT ، PEST نیز مخفف است - مخفف "سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی اجتماعی و فناوری" است. از هر یک از این عوامل برای بررسی یک صنعت یا محیط تجاری و تعیین اینکه چه چیزی می تواند بر سلامت سازمان تأثیر بگذارد استفاده می شود. مدل PEST اغلب همراه با عوامل خارجی تحلیل SWOT مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است با Porter’s Five Force روبرو شوید (شماره 7 را در زیر ببینید) ، که تصور مشابهی در مورد بررسی کسب و کار شما از طریق

شما گاهی اوقات یکی از مدل های مدیریتی  PEST را با چند حرف اضافی اضافه خواهید کرد. به عنوان مثال ، PESTEL (یا PESTLE) نشان می دهد سازمانی همچنین عوامل "محیطی" و "قانونی" را در نظر گرفته است. STEEPLED تنوع دیگری است که مخفف "فرهنگ اجتماعی فرهنگی ، اقتصادی فناوری ، زیست محیطی ، سیاسی ، حقوقی ، آموزشی و جمعیتی" است.

5. برنامه ریزی شکاف

از برنامه ریزی شکاف به عنوان "تجزیه و تحلیل شکاف نیاز" ، "ارزیابی نیاز" یا "شکاف برنامه ریزی استراتژیک" نیز یاد می شود. برای مقایسه مکانی که اکنون یک سازمان در آن قرار دارد ، مکانی که می خواهد باشد و چگونگی ایجاد فاصله بین آن است. در درجه اول برای شناسایی کمبودهای خاص داخلی استفاده می شود.

در تحقیقات مربوط به استراتژی های مدیریتی ، ممکن است در مورد "دستور کار تغییر" یا "نمودار تغییر" نیز بشنوید. این موارد مشابه برنامه ریزی شکاف هستند ، زیرا هر دو تفاوت بین مکانی را که اکنون هستید و مکانی که می خواهید در محورهای مختلف قرار داشته باشید را در نظر می گیرند. از آنجا ، روند برنامه ریزی شما در مورد چگونگی "بستن شکاف" است.

6. استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی های مدیریت اقیانوس آبی یک مدل برنامه ریزی استراتژیک است که در کتابی به همین نام در سال 2005 به وجود آمد. این کتاب - با عنوان "استراتژی اقیانوس آبی: چگونه می توان فضای بازار غیرقابل رقابت را ایجاد کرد و رقابت را بی ربط کرد" - توسط W. Chan Kim و Renée نوشته شده است. موبورگن ، استادان موسسه مدیریت بازرگانی اروپا (INSEAD).

ایده پشت استراتژی اقیانوس آبی این است که سازمان ها به جای فضای بازاری که توسعه یافته یا اشباع شده باشد (به عنوان مثال یک اقیانوس قرمز) در "فضای بازار غیرقابل رقابت" (به عنوان مثال اقیانوس آبی) توسعه پیدا کنند. اگر سازمان شما قادر به ایجاد اقیانوس آبی باشد ، این می تواند به معنای افزایش ارزش عظیم شرکت ، خریداران و کارمندان شما باشد.

به عنوان مثال ، کیم و موبورگن با مقاله خود در سال 2004 در Harvard Business Review توضیح دادند که چگونه Cirque du Soleil سعی در فعالیت خود به عنوان یک سیرک معمولی نداشت و در عوض طاقچه ای را برای خود ترسیم کرد که هیچ سیرک دیگری هرگز آن را امتحان نکرده بود.

در زیر یک نمودار مقایسه ساده از مدل مدیریت استراتژیک آبی آورده شده است که به شما کمک می کند بفهمید در اقیانوس آبی کار می کنید یا اقیانوس قرمز:

 

7. Porter’s Five Force

Porter’s Five Force یک مدل های مدیریت استراتژیک قدیمی است (که توسط مایکل پورتر در سال 1979 ایجاد شده است) در اطراف نیروهایی ساخته شده است که بر سودآوری یک صنعت یا بازار تأثیر می گذارند. پنج نیرو که بررسی می شود:

تهدید به ورود. آیا شرکت های دیگر می توانند به راحتی وارد بازار شوند یا موانع ورود زیادی وجود دارد که مجبور به غلبه بر آنها هستند؟

تهدید محصولات یا خدمات جایگزین. آیا خریداران می توانند به راحتی کالای شما را با کالای دیگری جایگزین کنند؟

قدرت چانه زنی مشتریان. آیا خریداران می توانند سازمان شما را تحت فشار قرار دهند تا مثلاً هزینه های کمتری را تحمیل کنند؟

قدرت چانه زنی تأمین کنندگان. آیا خرده فروشان بزرگ می توانند برای کاهش هزینه ها ، سازمان شما را تحت فشار قرار دهند؟

رقابت رقابتی بین شرکتهای موجود. آیا رقبای فعلی شما آماده رشد عمده هستند؟ اگر شخصی کالای جدیدی را به بازار عرضه کند یا حق ثبت اختراع جدیدی را ثبت کند - آیا این می تواند بر شرکت شما تأثیر بگذارد؟

میزان فشار وارده بر هر یک از این نیروها می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که رویدادهای آینده چگونه آینده شرکت شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

منبع

https://www.clearpointstrategy.com/strategic-planning-models/

مزیت همکاری با شرکت مشاور مدیریت

مشاوره مدیریت دو چهره دارد: یکی مزایا را نشان می دهد و دیگری معایب را تحمل می کند. این نیروهای مخالف موقعیت را موجب رضایت و مالیات می کنند. برای یادگیری نکات مثبت و منفی موسسه مشاور مدیریت ، به خواندن این پست ادامه دهید.

مزایای شغل مشاوره مدیریت چیست؟

در زیر چهار مزیت متداول کار به عنوان مشاور مدیریت ذکر شده است.

جبران خسارت

این حقوق پنج رقمی به طور مداوم افراد جدیدی را به خود جذب کرده و کارمندان این صنعت را نگه داشته است. بسته به اندازه شرکت ، کشور و مسئولیت های تعیین شده ، فارغ التحصیلان جدیدی که استخدام می شوند معمولاً حقوق پنج رقمی دریافت می کنند. علاوه بر غرامت سخاوتمندانه ، مشاوران کمک هزینه ، بیمه و سایر مزایا دریافت می کنند. در زمان بحران اقتصادی ، این بسته انگیزه بسیاری از افراد جویای کار است.

توسعه مهارت

مسئولیت های موقعیت شرکت مشاور مدیریت ، مهارت های تحلیلی ، سازمانی و ارتباطی مشاور را تیزتر می کند. این قابلیت ها بصورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین با تجربه طولانیتر بهبود می یابند. حتی اگر یک مشاور تصمیم به ترک صنعت بگیرد ، می تواند این مهارت های پیشرفته را در سمت های بعدی به کار گیرد.

تجربه با ارزش

مسئولیت های یک مرکز مشاوره مدیریت می تواند به صورت فردی خلاصه شود که به یک سازمان کمک می کند تا کارایی و سود خود را بهبود بخشد. مطالعات تحقیقاتی و تقسیم بازار و تجزیه و تحلیل رقابت بر رشد شرکت متمرکز است ، که به طور غیرمستقیم به هزاران کارمند کمک می کند. این هدف به مشاوران آرزوهایی نجیب می بخشد و آنها به طور مستمر دانش خود را افزایش می دهند زیرا این شغل بسیار روشنفکر است.

شبکه گسترده

مشاوران تعیین شده اند تا در پروژه های متنوع برای مشتریان مختلف کار کنند. به همین دلیل ، آنها می توانند شبکه خود را بدون تلاش زیاد گسترش دهند. ارتباطات آنها ، اگر به درستی پرورش یابد ، می تواند منجر به فرصت های بیشتر ، اشتغال بهتر و دوستی های پایدار شود.

معایب شغلی مشاور مدیریت چیست؟

موقعیت مرکز  مشاوره مدیریت نیز دارای معایبی است. چهار مورد از آنها در زیر ذکر شده است:

ساعتهای طولانی

مشاوران مدیریت به دلیل ماهیت شغلشان ساعتهای طولانی کار می کنند ، از 60 تا 80 ساعت در هفته. وقت آنها با جلسات مشتری و تیم ، مصاحبه ، کارگاه آموزشی ، حل مسئله ، بحث گروهی متمرکز و ارتباط با مشتری صرف می شود. از این رو ، مشاوران برای انجام تجزیه و تحلیل و ارزیابی نیاز به ساعات اضافی دارند تا بتوانند به موقع و ماهرانه خواسته های مشتری را برآورده کنند.

 

ساعات کار در بین شرکت ها متفاوت است ، اما در شرکت های مشاور سطح بالای مدیریت مانند McKinsey ، Bain ، Booz و BCG ، انتظار می رود که به طور متوسط ​​بیش از 60 ساعت در هفته کار کنند.

مسافرت رفتن

یکی از باورهای غلط رایج مشاوران مشتاق این است که سفر یک بخش جذاب از حرفه مشاوره مدیریت است. در ابتدا سفر می تواند هیجان انگیز باشد ، اما وقتی مشاوران متوجه می شوند که چه مدت از وقت خود را صرف هواپیما و هتل می کنند ، راحتی خانه را از دست می دهند. مسافرت همچنین می تواند طاقت فرسا باشد. مشاوران دائماً در حال سازگاری با محیط جدید ، فرهنگ جدید و افراد متنوع هستند. علاوه بر این ، مشاوران در طول سفر خود وقت اوقات فراغت و گشت و گذار ندارند زیرا در کار خود مصرف می کنند.

کمبود وقت خانواده

از آنجا که مشاوران بیشتر وقت خود را به کار و مسافرت می گذرانند ، آنها وقت خود را با خانواده خود فدا می کنند. وقتی آنها بعد از کار به خانه می آیند ، خانواده شان شام را تمام کرده اند و بچه ها از قبل خوابیده اند. به دلیل خواسته های شغلی ، از دست دادن تولد ، سالگرد و سایر اجتماعات خانوادگی یک اتفاق معمول است. مشاوران برای مدیریت وقت خود به نظم و انضباط مطلوب نیاز دارند.

فشار

تحقیقات ، تجزیه و تحلیل ها و حجم زیاد کار می تواند باعث استرس هر مشاور مدیریتی شود. علاوه بر این ، مشاوران به طور مستمر با مدیریت آشفته و کارمندان دشوار سر و کار دارند. اعضای تیم مشاور همیشه به دلیل تفاوت دیدگاه ها و شخصیت ها با هم کنار نمی آیند.

اگر تمام معایب ذکر شده در بالا را جمع کنید ، متوجه خواهید شد که یک مشاور مدیریت بسیار استرس آور است.

شما همچنین می توانید مانند ...

    نحوه تغییر شغل خود به مشاور مدیریت

    تعادل کار و زندگی مشاوره مدیریت

    برخی از مواردی که مشاوران مدیریت می دانند اما اکثر مردم نمی دانند چیست؟